شناسهٔ خبر: 66878919 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کنعانی: حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای اسکان در رفح، شایسته محکومیت شدید جهانی است

فاطمه ابوطالبی

سخنگوی وزارت خارجه در پیامی نوشت حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای اسکان آوارگان فلسطینی در رفح، شایسته محکومیت شدید و واکنش عملی جامعه جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در ادامه این پیام در شبکه ایکس نوشت: از رژیم تروریستی اسرائیل که یک روز صفوف مردم آواره‌ را که در انتظار رسیدن کمک‌های بشردوستانه هستند، بمباران می‌کند و روز دیگر بیمارستان‌ها را به خاک و خون می‌کشد، جای تعجب نیست که این بار با حمله به چادرهای اسکان آوارگان فلسطینی در رفح، کشتار مهیب دیگری از غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان را رقم زند.

این جنایت وحشیانه مصداق بارز جنایت جنگی و نقض آشکار قرار موقت صادره از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری است. رژیم کودک‌کُش صهیونیستی هرگاه دچار شکست‌های فضاحت‌بار در عرصه میدانی می‌شود، این چنین جنون‌آمیز علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب جنایت جنگی می‌شود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته بیش‌ از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده که طی آن بیش از ۱۹۰ فلسطینی شهید شده‌اند.

دفتر مذکور تأکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود، چادرها و مراکز اسکان آوارگان در شمال‌غرب رفح را با هفت موشک و بمب بزرگ بمباران کرد که بر اثر آن تا این لحظه دست‌کم ۳۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر هم زخمی شده‌اند.

سازمان امداد و نجات غزه نیز اعلام کرد بر اثر این جنایت در رفح، افراد زیادی دچار قطعی عضو یا سوختگی شدید شده‌اند و زنان و کودکان زیادی نیز قربانی شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما