شناسهٔ خبر: 66878837 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

خبر بد برای فوتبال ایران؛ کاهش سهمیه در رقابت‌های باشگاهی آسیا

ایرنا

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به صورت رسمی از سهمیه کشورها در رقابت‌های باشگاهی آسیا رونمایی کرد که به این ترتیب یک سهمیه از ایران کم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، پرونده این فصل از رقابت‌های باشگاهی آسیا با قهرمانی العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا و سنترال کوست مراینرز استرالیا در AFC CUP به پایان رسید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بعد از پایان این رقابت‌ها جدول نهایی کشورها را مبنی بر عملکرد نمایندگان آن‌ها در هشت فصل اخیر منتشر کرد که ایران با کسب امتیاز ۶۸.۶۴۰ امتیاز بعد از کشورهای عربستان، ژاپن، کره جنوبی، امارات و قطر در رتبه ششم قرار گرفت.

خبر بد برای فوتبال ایران رسمی شد؛ کاهش سهمیه در رقابت‌های باشگاهی آسیا

خبر بد برای فوتبال ایران رسمی شد؛ کاهش سهمیه در رقابت‌های باشگاهی آسیا

سهمیه تیم‌ها برای فصل ۲۶-۲۰۲۵ نیز بر مبنا همین رده‌بندی تعیین شده که با این تفاسیر ایران در این فصل تنها یک سهمیه مستقیم در لیگ نخبگان دارد و یک سهمیه نیز در پلی‌آف خواهد داشت. همچنین یک سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان سطح دوم دارد. با این تفاسیر سهمیه ایران نسبت به این فصل کاهش پیدا کرده است.

ایران در اولین دوره از این رقابت‌ها که در این فصل برگزار می‌شود ۲ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف در لیگ نخبگان دارد که با توجه به شرایط جدول لیگ برتر این سهمیه‌ها به استقلال تهران و پرسپولیس رسیده است. سهمیه پلی‌ آف نیز به قهرمان جام حذفی این فصل از رقابت‌های ایران می‌رسد.

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان سطح دوم تغییری نکرده و همان یک سهمیه مستقیم در این فصل برای فصل بعد نیز باقی مانده است.

خبر بد برای فوتبال ایران رسمی شد؛ کاهش سهمیه در رقابت‌های باشگاهی آسیا

عربستان و ژاپن با کسب سه سهمیه مستقیم لیگ نخبگان و یک سهمیه در لیگ قهرمانان ۲، بیشترین سهمیه را در بین سایر تیم‌ها به خود اختصاص داده‌اند. امارات، قطر، کره جنوبی و چین هم ۱+۲ سهمیه در لیگ نخبگان و یک سهمیه در لیگ قهرمانان ۲ کسب کرده‌اند.

نظر شما