شناسهٔ خبر: 66876762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش ۶ درصدی باران در فارس نسبت به سال زراعی قبل

شیراز-ایرنا-  مدیرکل هواشناسی استان فارس  اعلام کرد :‌بر اساس آمار ثبت شده میزان بارندگی در سال زراعی (‌ مهرماه تا اردیبهشت سال بعد ) نسبت به مدت مشابه کاهش ۶ در صدی داشته است.

صاحب‌خبر -

مسعود حقیقت روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود:‌ بارندگی استان فارس در سال زراعی جاری تاکنون برابر با ۲۵۱ و چهار دهم میلی متر بوده است و این در حالی است که در سال زراعی گذشته و در مدت مشابه برابر با ۲۶۶ و چهار دهم میلی متر بوده برای همین هم کاهش ۶ در صدی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد:‌ اما میانگین بلند مدت بارندگی سال زراعی استان فارس در مدت مشابه برابر با ۲۷۰ و ۹ دهم بوده که نسبت به سال جاری هفت در صد کاهش نشان می دهد.

سپیدان صدرنشین میزان بارندگی سال زراعی

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد:‌ سپیدان با ۵۸۷ و چهاردهم میلی متر در صدر جدول میزان بارندگی در سال زراعی قرار گرفت هر چند در مدت مشابه ۱۹ در صد کاهش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین پس از سپیدان که صدرنشین شد،‌ نورآباد ممسنی با ۵۴۱ و چهاردهم، ‌رستم با ۵۱۳ و چهار دهم، ‌فیروزآباد با ۴۵۵ و سه دهم، ‌کازرون با ۴۳۱ و یک دهم در رتبه های بعدی میزان بارندگی سال زراعی قرار گرفتند و در منطقه فورگ داراب با ۱۰۴ و پنج دهم کمترین میزان بارندگی به خود اختصاص داد. ‌

کاهش ۱۳ در صدی در سد درود زن

حقیقت گفت: بر اساس آمار در سد درود زن ۳۰۹ و هشت دهم میلی متر باران در سال زراعی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه کاهش ۱۳ در صدی را نشان می دهد و درشیراز هم ۲۶۳ و پنج دهم باران باریده است که در این شهر ستان هم کاهش ۱۸ در صدی نسبت به مدت مشابه داشته است.

نظر شما