شناسهٔ خبر: 66876197 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

وبینار آموزشی "ازدواج موفق" برگزار شد

وبینار آموزشی "ازدواج موفق" ویژه کارکنان، اساتید، دستیاران و دانشجویان روز یک شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا بهشتی- به همت مدیریت مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی- ایرانی، وبینار آموزشی "ازدواج موفق" ویژه کارکنان، اساتید، دستیاران و دانشجویان روز یک شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، برگزار گردید.

دکتر شعبانی روان شناس مدیریت مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی – ایرانی و مدرس کارگاه در این باره بیان کرد: ازدواج، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی که تأثیر عمیق و دائمی بر سرنوشت فرد دارد، نیازمند درک عمیق و آگاهی از عوامل مؤثر بر آن است.

وی افزود: این عوامل شامل انتخاب درست، روش‌های مقابله با چالش‌های زندگی زناشویی، تکنیک‌های حل منازعات، راه‌های تقویت رابطه و عشق و علاقه، و نحوه تعامل با خانواده‌های همسران است.

ایشان با اشاره به ویژگی های یک ارتباط سالم و ناسالم، عوامل موثر بر ازدواج موفق را در دو بخش انتخاب درست و مهارتهای لازم جهت تدوام ازدواج تقسیم و توضیحاتی در خصوص سواد عاطفی، بلوغ عاطفی و نقش آن در شکل دادن یک ازدواج موفق ارائه شد.

مدرس کارگاه ادامه داد: سواد و بلوغ عاطفی یعنی برخورداری از قدرت استفاده از احساسات و عواطف خود در جهت افزایش کیفیت زندگی. به بیانی دیگر با پذیرش و اداره احساسات خود، شنیدن و پاسخگویی به عواطف دیگران قادر خواهیم بود قدرت شخصی مان را افزایش دهیم.

پس از آن مولفه های انتخاب صحیح مانند تعیین هدف از زندگی زناشویی، اولویت گذاری ها در زندگی زناشویی، سطح انتظار، باورها و تصورات، هویت، یکپارچگی و استقلال فردی و خانوادگی، مهارت های ارتباطی، نحوه واکنش به مشکلات و روش حل مساله، آگاهی، شناخت و توجه به نیازهای اساسی، تجربه عشق و نیازها توضیح داده شد.

دکتر شعبانی در پایان مهارتهای ارتباط سالم، حل مساله، ابراز احساسات، مذاکره، گوش دادن و تقویت متقابل را به عنوان تکنیک های تداوم زندگی زناشویی برشمرده و پیرامون هر یک توضیحاتی ارائه نمود.

نظر شما