شناسهٔ خبر: 66875562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد ۵۴ هزار شغل تعهد امسال استان اصفهان

تعهد امسال اشتغال استان اصفهان ۵۴ هزار شغل است که بایدتا پایان سال محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سیدرضا مرتضوی استاندار در اولین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال جاری با تسلیت شهادت آیت الله رییسی و همرانش در خصوص توزیع تسهیلات جزء ۳ بند ب تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ گفت: در این زمینه باید دقت نظر زیادی به کار گیریم و متناسب با ظرفیت‌ها و تجربه‌های گذشته و با در نظر گرفتن ساختار و ماموریت‌هایی که بر عهده نهاد‌های حمایتی است و همچنین توانمندی‌هایی که دارند اعتبار‌ها را توزیع کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه گفت: تبصره دو به منظور حمایت از اشتغال در قانون بودجه آورده شده و به جای تبصره ۱۸ سال گذشته در نظرگرفته شده، که وظایف زیادی برای دستگاه‌ها لحاظ شده است.
محمدرضا قاسمی افزود: دولت برای جز ۳ و ۴ تبصره ۲ قانون بودجه صد همت تسهیلات قرض الحسنه از منابع داخلی بانک‌ها در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: از این میزان تسهیلات ۶۰ همت سهم ملی بوده که بین نهاد‌های حمایتی توزیع شده و ۴۰ همت هم سهم استان‌ها بوده که قرار است به طور مساوی بین استان‌ها تقسیم شود که سهم هر استان ۱.۲ دهم خواهد بود.
مدیر کل دفتر هماهنگی و امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری هم گفت: تعهد اشتغال استان امسال ۵۴ هزار شغل است که بایدتا پایان سال محقق شود، به همین خاطر تسهیلات استغال زایی با سقف ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با زمان بازپرداخت هفت ساله و نرخ سود ۴ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.
احسان شهیر افزود: اعتبارات تبصره ۲ بین ۱۴ دستگاه حمایتی و براساس شاخص‌هایی از جمله اشتغال افراد تحصیل کرده میزان جذب اعتبار‌های سال گذشته، تعهد اشتغال سال ۱۴۰۳ و میزان صحت سنجی اشتغال سال گذشته توزیع می‌شود.
منصور شیشه فروش مدیریت کل مدیریت بحران استانداری هم بیمه محصولات کشاورزی را ضروری دانست، اما اشکالاتی هم به آن وارد کرد و گفت: خسارت یک سال بخش کشاورزی استان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که بیمه تنها ۱۸۰ میلیارد تو. مان آن را پرداخت کرده، به همین خاطر کشاورزان تمایل زیادی برای بیمه کردن محصولات ندارند.

 

<div id="video-display-embed-code_11157563"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4244784/11157563?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما