شناسهٔ خبر: 66875020 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

جلسه شورای ناظر بر "انجمن های علمی" دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار گردید؛

جلسه شورای ناظر بر "انجمن های علمی" دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز شنبه ۶ خرداد در محل دفتر معاونت فرهنگی و دانشجویی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا یاسوج؛ در جلسه "شورای ناظر بر انجمن های علمی" دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز شنبه ۶ خرداد در محل دفتر معاونت فرهنگی و دانشجویی با حضور "دکتر زینت مطلق" سرپرست توسعه پژوهش و ارزیابی تحقیقات دانشگاه، دکتر "لایقی اصل"معاون فرهنگی و دانشجویی، "میثم دانشور" مدیر فرهنگی و فوق برنامه، کارشناس مربوطه و دانشجویان عضو این شورا برگزار گردید، بر روند ارزیابی و توسعۀ فعالیت های انجمن های علمیِ دانشجویی رسیدگی شد.

در این جلسه، دکتر لایقی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بر لزوم توجه به پژوهش علمی در فعالیت ها تأکید کرد و گفت: بایستی در هسته های پژوهشی، دانشجویان انجمن های علمی نقش پررنگ تری داشته باشند و این مهم صرفاً با همکاری سایر حوزه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه با این انجمن ها میسر خواهد شد.

وی تربیت و ترویج اخلاق علمی، تقویت روحیه و بنیۀ علمی دانشجویان مستعد و توانمند، ارتقای روحیۀ فعالیت های جمعی و بهره مندی از توانمندی و خلاقیت دانشجویان در تحقیق و پژوهش و نهضت تولید علم را از جمله رسالت های انجمن های علمی دانست و بر کمک و حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی در تحقق این امر تأکید کرد.

دکتر"زینت مطلق" سرپرست توسعه پژوهش و ارزیابی تحقیقات دانشگاه نیز این جلسات را فرصتی برای تبادل تجربیات، آسیب شناسی فعالیت ها و ایجاد هماهنگی های نسبی در رویه ها و عملکرد ها خواند و بیان داشت: ما قطع به یقین در انجام فعالیت های این انجمن ها در کنارشان بوده و به‌طور حتم از همه فعالیت‌هایشان حمایت می‌کنیم. انجمن‌های علمی دانشجویی، انجمن‌هایی دانشجومحور، پژوهش‌محور، مشارکت‌محور و کارآفرین هستند که باید همکاری ها، تدوین و اجرای برنامه‌های مشترک با حوزه های مرتبط این انجمن ها از جمله کمیته تحقیقات دانشجویی و معاونت پژوهشی در روند برنامه ها و دستور کار فعالیت های آنها قرار گیرد.

در پایان جلسه نیز دانشجویان عضو شورا مطالبات خود به ویژه بازدیدهای علمی درون استانی و برون استانی و همچنین تأسیس انجمن های علمی جدید را پیشنهاد دادند و راجع به این موارد نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

جلسه شورای ناظر بر "انجمن های علمی" دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار گردید؛

جلسه شورای ناظر بر "انجمن های علمی" دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار گردید؛

جلسه شورای ناظر بر "انجمن های علمی" دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار گردید؛

نظر شما