شناسهٔ خبر: 66874103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالیت ۱۹ مدرسه با یک دانش‌آموز در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: به منظور برقراری پوشش تحصیلی هرچه بیشتر در استان، هم اینک ۱۹ مدرسه با یک دانش‌آموز در این استان فعالیت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "علی درویشی" روز دوشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان ایلام، با گرامیداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید، اظهار کرد: در دولت سیزدهم توجه و نگاه خاصی به توسعه و ارتقای سطح کیفی و کمی مدارس در سطح استان صورت گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز به همت و حمایت‌های کارگزاران دولت سیزدهم، فضای مدرسه برای همه دانش‌آموزان در استان مهیاست و مشکلی در تأمین فضاهای آموزشی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام فرسودگی فضاهای آموزشی را اصلی‌ترین مشکل در حوزه دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: این مسأله نیازمند مساعدت ویژه‌ای است تا مدارس رنگ و بوی جدیدی پیدا کنند.

وی با ذکر اینکه در دولت سیزدهم ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی اضافه شده است، ادامه داد: به همین میزان نیز زمین چمن مصنوعی به فضاهای ورزشی دانش‌آموزی استان اضافه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: ۲۱۰ فضای آموزشی طی سال گذشته به همت افراد خیر و نیکوکار نوسازی و تعمیر شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام نیز در این آیین اظهار کرد: میزان مشارکت نیکوکاران در طول دولت سیزدهم بیش از ۲هزار و ۹۰۰میلیارد ریال بوده است.

"جلال حمره" میزان مشارکت افراد خیر در ساخت مدرسه در سال ۱۴۰۰ را به میزان ۳۰۰میلیاردی ریال، سال ۱۴۰۱ را به میزان ۷۰۰میلیارد ریال، سال ۱۴۰۲ را بالای یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی ابراز کرد: میزان تعهد خیران مدرسه ساز در سال جاری تاکنون ۸۰۰میلیارد ریال و همچنین از محل مسئولیت‌های اجتماعی نیز بیش از یک هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد محرومیت‌زدایی که دولت شهید رئیسی داشته، عمده خدمات انجام شده در حوزه ساخت و توسعه و بازسازی مدارس در مناطق محروم استان اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، این جشنواره با حضور مسئولان کشوری و محلی و افراد خیر در مجمتع امور تربیتی ایلام در حال برگزاری است.

نظر شما