شناسهٔ خبر: 66873690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نخستین گروه زائران زنجانی به سرزمین وحی اعزام شدند

مدیر فرودگاه شهدای زنجان گفت: نخستین کاروان زائران حج تمتع بامداد امروز از فرودگاه استان به سرزمین وحی اعزام شد.

صاحب‌خبر -

نخستین گروه زائران زنجانی به سرزمین وحی اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز زنجان، یگانه گفت: نخستین پرواز حاجیان تمتع استان شامل ۲۵۸ نفر از حجاج و ۱۶ نفر از کادر و خدمه از فرودگاه زنجان به مقصد مدینه منوره پرواز کرد.

وی افزود: طبق برنامه، حجاج زنجانی شامل هزار و ۳۹۸ زائر با ۶ پرواز از فرودگاه استان زنجان به سرزمین وحی رهسپار می‌شوند.

مدیر فرودگاه شهدای زنجان ادامه داد: برگشت حاجیان زنجانی نیز در قالب ۶ پرواز طی روز‌های هشتم، نهم و ۱۰ تیر امسال صورت خواهد گرفت.

یگانه گفت: پیش از این احتمال لغو پرواز‌های حاجیان از فرودگاه استان وجود داشت که با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی استاندار زنجان این مشکل برطرف شد.

به گفته وی این فرودگاه در سال ۱۴۰۲ به ۲۴۰ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با ۲۰ هزار و ۸۴۳ مسافر و ۹۸۲ پرواز غیر مسافری خدمات ارائه کرد.

در سال ۱۴۰۱ نیز از این فرودگاه ۳۲ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با سه هزار و ۳۷۹ مسافر انجام و به هزار و ۳۷۲ پرواز غیرمسافری خدمات ارائه شد.

فرودگاه زنجان در سال ۷۹ در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار ایجاد شد، اما برقراری پرواز‌ها در آن طی بیش از ۲۰ سال گذشته با فراز و نشیب‌های متعددی همراه بود به طوری که در این مدت تنها به صورت مقطعی برخی پرواز‌ها از جمله مشهد مقدس، عتبات عالیات، سفر‌های حج تمتع و عمره از آن انجام می‌شد و در بسیاری از ایام سال پرواز‌های آن تعطیل بود تا اینکه به همت دولت سیزدهم فعالیت آن از سر گرفته شد.

نظر شما