شناسهٔ خبر: 66870236 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک هیأت رژیم صهیونیستی برای انعقاد قرارداد تسلیحاتی به آمریکا می رود

تهران-ایرنا-یک رسانه صهیونیست بامداد دوشنبه گزارش داد که یک هیأت امنیتی از اسرائیل برای انعقاد قرارداد تسلیحاتی به آمریکا می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، یدیعوت آحارنوت به نقل از منابع خود اعلام کرد که این هیأت به ریاست مدیرکل وزارت جنگ این رژیم بزودی برای گشایش در پرونده تسلیحات که تاکنون معلق مانده، به آمریکا سفر خواهد کرد.

براساس این گزارش، هیأت امنیتی همچنین برای انعقاد قراردادهای تسلیحاتی بیشتر که اسرائیل به آن نیاز دارد، تلاش خواهد کرد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا ۱۹ اردیبهشت ماه اعلام کرد که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

رئیس پنتاگون ادامه داد: آمریکا به صراحت گفته است که اسرائیل باید غیرنظامیان را برای انجام یک عملیات نظامی درنظر بگیرد. آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در این شهر باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

آستین اضافه کرد: ما متعهد به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود هستیم. ارتش اسرائیل نباید عملیاتی را آغاز کند که امنیت و ایمنی غیرنظامیان را درنظر نمی گیرد. ما درحال بازبینی تعدادی کمک امنیتی به اسرائیل در زمینه تحولات کنونی در رفح هستیم.

اظهارات آستین درحالی مطرح شد که ۲۱ اردیبهشت ماه و تنها دو روز پس از این اظهارات، به ارسال کمک های نظامی به این رژیم ادامه داد.

در همین راستا، شبکه «ان بی سی نیوز» آمریکا به نقل از دو مقام این کشور فاش کرد که محموله‌هایی که اخیرا به اسرائیل ارسال شده، شامل تسلیحات تهاجمی و تدافعی و سلاح‌های سبک بوده است.

نظر شما