شناسهٔ خبر: 66869020 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در این شهرستان

اقتصادنیوز: رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: خرید گندم در شهرستان به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن رسید و پیش‌بینی میشود ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن مازاد بر مصرف از ۴۰ هزار هکتار در شهرستان کهگیلویه خریداری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کیومرث روزیان افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۵٠٠ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود ۲۵ هزار تن دیگر نیز مازاد بر نیاز مصرفی شهرستان خریداری شود.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه اظهار داشت: امسال شاهد افزایش سطح زیر کشت گندم در شهرستان بوده‌ایم و کشاورزان با تلاش و کوشش خود محصولی باکیفیت را برداشت کردند.

روزیان افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده توسط دولت و حمایت‌های جهاد کشاورزی، گندم تولیدی کشاورزان به صورت تضمینی و با قیمت مناسب خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این مزارع، بیش از ۶۰ هزار تن گندم برداشت شود.

روزیان در ادامه به مزایای خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: این طرح علاوه بر حمایت از کشاورزان، به خودکفایی کشور در زمینه تولید گندم و امنیت غذایی نیز کمک می‌کند.

روزیان از کشاورزان خواست با تکمیل مراحل ثبت اطلاعات خود در سامانه جهاد کشاورزی، نسبت به فروش محصول خود به مراکز خرید تضمینی اقدام کنند.

وی ضمن توصیه به کشاورزان تاکید کرد: حتماً از بذرهای اصلاح‌شده و کودهای شیمیایی مناسب استفاده کنند و به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.

روزیان خاطر نشان کرد: خرید گندم از کشاورزان، گامی مهم در جهت حمایت از تولید داخلی و تأمین امنیت غذایی کشور است.

نظر شما