شناسهٔ خبر: 66867498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان:

راه خدمت بی‌منت به مردم با انتخاب افراد شایسته ادامه پیدا کند

اهواز - ایرنا - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: افرادی که اخلاق و منش آیت‌الله رییسی را داشته باشند باید در میدان حضور داشته و فرد شایسته به جامعه معرفی شوند تا راه خدمت بی‌منت به مردم  ادامه پیدا کند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محسن حیدری یکشنبه شب در آیین گرامیداشت شهادت رییس جمهور آیت‌الله رییسی و همراهان وی در مجتمع فرهنگی فجر اهواز ضمن اظهار تسلیت نسبت به این ضایعه بزرگ بیان کرد: این روزها، روزهای مهم و حساسی در تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی است و ملت ایران دچار فاجعه‌ای سهمگین شده که جمعی از خوبان و خدمتگزاران مخلص انقلاب را از دست داده است.

وی با بیان این که شهدا بالاترین مرتبه فضیلت را دارند، بیان کرد: خیر و برکاتی که بر اثر شهادت حاصل می‌شود به جامعه باز می‌گردد و در مسیر شهادت امید، عزت ، کرامت، بصیرت، توانایی و ایستادگی به جامعه تزریق می‌شود.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: ملت ایران از وقتی که به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته در حال پیشرفت بوده و به قله نزدیک است بنابراین توطئه‌ها و برنامه‌هایی که دشمنان برای کشور ایجاد کرده‌اند با منبع و نیروی شهادت شهدا در این مسیر خنثی شده است.

وی با اشاره به آثار استاد آیت‌الله شهید مرتضی مطهری گفت: تاثیرگذاری افکار و مکتب ایشان محدود به داخل نبوده است و کتاب‌های ارزشمند وی به زبان‌های مختلف ترجمه شده و چراغ راه جامعه اسلامی و انسانی است و این مهم به برکت شهادت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: دنیای استکبار برای محاصره کردن محور مقاومت گروه داعش را تشکیل داد اما به همت حاج قاسم سلیمانی نقشه‌های شوم آن‌ها خنثی شد بنابراین هر چند وقت یک بار به برکت شهادت جمعی از برجستگان تحولی در جامعه ایجاد می‌شود و نیروی تازه‌ای در حرکت به سمت جلو به جامعه تزریق می‌شود.

شهدای خدمت انسان‌های پاک، ناب و ملکوتی بودند

وی با اشاره به شهادت شهدای خدمت که انسان‌های پاک، ناب و ملکوتی بودند، گفت: رییس جمهور شبانه روز در حال خدمت رسانی به مردم بود و سفرهای بیشمار استانی حتی در روزهای تعطیل برای رفع مشکلات، سنت حسنه‌ای است که پیش از این انجام نشده بود.

آیت‌الله حیدری افزود: برای این که خوزستان دچار عقب ماندگی مضاعف شده و از غافله پیشرفت و توسعه عقب مانده بود، رییس جمهور به خوزستان نگاه ویژه‌ای داشت و از این نظر پای حرف خود ایستاد و عمل کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در دوره ریاست جمهوری خود هشت بار به استان خوزستان سفر کرد و طرح‌هایی را برای ساختن زیر ساخت‌ها و آینده استان انجام داد که می‌توان به جلوگیری از انتقال آب کارون به استان‌های دیگر و طرح‌های آبرسانی موفق نام برد که این خدمات بزرگ و تاریخی است که قبل از آن هیچ کس این کار را انجام نداده است.

وی اضافه کرد: احیای بیش از هشت هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در کشور و فعال شدن کارخانه هفت تپه در خوزستان همگی به برکت نگاه خدمتگزاری به مردم و با تلاش و برنامه‌ریزی درست و پیگیری جدی انجام شد که منشا خدمت‌های بزرگی برای مردم شده است.

آیت الله حیدری با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشیع رییس جمهور و همراهان بیان کرد: همدلی و وحدتی که این شهادت در بین ملت ایجاد کرده بی‌نظیر است و این تاثیرگذاری آیت‌الله رییسی فقط در داخل کشور نیست، دنیا از رفتن ایشان متاثر شد و اعلام عزای عمومی در سایر کشورها تحت تاثیر این رویداد قرار گرفته است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: موضع گیری‌های آیت‌الله رییسی نماد شعارهای انقلاب است و حقیقت اسلام در حرف‌ها و در کارهای ایشان تجلی پیدا کرده است اگر چه دشمنان تلاش می‌کنند جوانان از این شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار الگو نگیرند.

نظر شما