شناسهٔ خبر: 66867317 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

جلالی، نماینده مجلس یازدهم: فتاح کاندیدای جریان انقلابی است / حضور فتاح، بذرپاش، جلیلی، قالیباف و لاریجانی در انتخابات مسجل شده / قالیباف با رای کمتری رئیس مجلس خواهد شد؛ مانع مهمی پیش روی او برای ریاست جمهوری وجود دارد

حسین جلالی نماینده دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص ریاست مجلس دوازدهم و گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: احتمال می‌دهم محمد باقر قالیباف با رای کمتری برای ریاست مجلس انتخاب شود. رای دهندگان مجلس از او می‌خواهند اگر به او رای دادند و رئیس مجلس شد، دیگر برای ریاست جمهوری ثبت نام نکند و این یک مانع مهمی جلو روی وی است. قالیباف از یک طرف می‌خواهد ریاست مجلس را داشته باشد و هم برای انتخابات ریاست جمهوری که از ۴ روز دیگر است، ثبت نام کند و مجلسی‌ها هم مایل نیستند به کسی که وفادار به ریاست مجلس نیست رای دهند، و این یکی از دشواری‌های پیش روی او است. مجلسی‌ها کاندیدایی ندارند، لذا محمد باقر قالیباف با رای کمتری رئیس مجلس خواهد شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جماران: حسین جلالی نماینده دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص ریاست مجلس دوازدهم و گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: احتمال می‌دهم محمد باقر قالیباف با رای کمتری برای ریاست مجلس انتخاب شود. رای دهندگان مجلس از او می‌خواهند اگر به او رای دادند و رئیس مجلس شد، دیگر برای ریاست جمهوری ثبت نام نکند و این یک مانع مهمی جلو روی وی است. قالیباف از یک طرف می‌خواهد ریاست مجلس را داشته باشد و هم برای انتخابات ریاست جمهوری که از ۴ روز دیگر است، ثبت نام کند و مجلسی‌ها هم مایل نیستند به کسی که وفادار به ریاست مجلس نیست رای دهند، و این یکی از دشواری‌های پیش روی او است. مجلسی‌ها کاندیدایی ندارند، لذا محمد باقر قالیباف با رای کمتری رئیس مجلس خواهد شد.
 
رییس دفتر مرحوم آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: انتظار مردم این است که دولت رئیسی استمرار پیدا کند و توقع دارند شخصی از جنس رئیسی انتخاب شود. با توجه به اینکه همه منتظر هستند؛ شخصی که مورد تایید دولت است، تائید شود. به نظر من باید شاهد اتفاقی مانند شهادت آقای رجایی باشیم که از دل آن ریاست جمهوری مقام معظم رهبری بیرون آمد و در حال حاضر مردم منتظر هستند؛ ستاد رئیسی چه کسی را معرفی یا حمایت می‌کند و تا آنجایی که اطلاع دارم مسئولان این حرکت را عمدتا در آقای فتاح دیده‌اند. آنان احساس کرده‌اند نزدیک‌ترین فرد برای امتداد دولت رئیسی جناب آقای سید پرویز فتاح است. به نظر می‌آید کاندیدای جریان انقلابی فتاح خواهد بود.
 
جلالی دوباره حضور مخبر در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: طبق اعلام شخص آقای مخبر، ایشان در انتخابات حضور پیدا نمی‌کند. البته منعی ندارند،اما ایشان برگزار کننده انتخابات هستند و در این راستا حتی وزیر کشور نیز حضور پیدا نخواهد کرد. در این بین دیگر گزینه بذرپاش است که اگر کاندیدا شود، مستقل خواهد بود.
 
نماینده دور یازدهم در خصوص حضور علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: حضور علی لاریجانی با توجه به توافق اصلاح طلبان و اعتدالیون صورت گرفته است و می‌تواند کاندیدای آن‌ها باشد. البته با توجه به شهادت آقای رئیسی امکان ظرفیتی برای جریان اصلاح طلب و اعتدالی وجود ندارد. ولی از باب رقابت شاید روی آقای لاریجانی توافقی صورت بگیرد. قبلا شورای نگهبان باعث شد ایشان رد صلاحیت شوند. اینکه آن مانع برطرف شده است یا نه من اطلاع ندارم. ولی این مشکل همچنان پیش روی وی وجود دارد.
 
وی افزود: یکی از کاندیداها سعید جلیلی است، ولی با توجه به همسویی آن‌ها ممکن است، نزدیک انتخابات احساس کنند، به دلیل هم‌فکر، مشابه و همسو بودن یکی شوند و اجماع صورت بگیرد.
 
جلالی در پایان تاکید کرد: حضور آقایان فتاح، بذرپاش، جلیلی و قالیباف و لاریجانی مسجل شده است و این رقابت ایجاد می‌شود.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما