شناسهٔ خبر: 66866326 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

ظاهراً اپل هنوز به هوش مصنوعی آیفون اطمینان ندارد

صاحب‌خبر -
گروه فناوری: برگزاری بلومبرگ در گزارشی جدید می‌نویسد که قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 و سایر سیستم‌‌عامل‌های اپل با برچسب «بتا» یا «پیش‌نمایش» د‌ردسترس قرار می‌گیرند. احتمالاً ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل هنوز به بلوغ کافی نرسیده‌اند و به‌حدی پیشرفته نیستند که بتوان به‌طور کامل به آن‌ها اتکا کرد.
اپل به‌وضوح از رقابت هوش مصنوعی جا مانده است؛ با‌این‌حال، شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی هوش مصنوعی نظیر گوگل و OpenAI به‌دلیل پاسخ‌های اشتباه سرویس‌های خود با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. شاید اپل با ترس از این موضوع می‌خواهد آهسته و پیوسته پیش برود.
افشاگران می‌گویند که بخشی از پردازش هوش مصنوعی اپل بر بستر دستگاه انجام می‌شود و سایر قابلیت‌ها در سرورهای ابری پردازش خواهند شد. احتمالاً پردازش محلی صرفا وارد یک یا دو نسل اخیر آیفون و آیپد و مک می‌شود. بلومبرگ می‌گوید که اپل روی مدل هوش مصنوعی کوچکی برای اپل واچ نیز کار می‌کند.
قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل شامل خلاصه‌سازی پیام‌های متنی و نوتیفیکیشن‌ها، تبدیل صدا به متن، ویرایش تصویر، متن پیشنهادی برای پاسخ به پیام‌ها و برخی تغییرات در سافاری و اسپات‌لایت خواهند بود. اپل ممکن است سیری را برپایه‌ی هوش مصنوعی بازطراحی کند.
اپل احتمالاً بخشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی سیستم‌عامل iOS 18 را ازطریق شرکت OpenAI ارائه خواهد داد. ممکن است سم آلتمن در مراسم WWDC حضور پیدا کند تا از همکاری اپل و OpenAI خبر بدهد.

نظر شما