شناسهٔ خبر: 66865171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بررسی چالش‌های صنعت فرش دستباف یزد

رئیس سازمان صمت استان یزد در دومین رویداد خلاقیت و نوآوری فرش نوین یزد گفت: رونق فرش دستباف یزد را پیگیری می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

محمد کاظم صادقیان رئیس سازمان صمت استان یزد در دومین رویداد خلاقیت، نوآوری فرش نوین یزد به چالش‌ها از جمله رقبای جدی فرش دستباف از کشور‌های چین، هند و پاکستان اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، واردات و کمبود مواد اولیه مرغوب فرش دستباف همچنین رکود صادرات رونق فرش دستباف کمتر شده است.

وی بازاریابی و صادرات، اشتغال جوانان به بافندگی و کیفیت فرش را از جمله محور‌های این رویداد دانست و تصریح کرد: ۳۵ هزار بافنده در استان ۲۰۰ هزار متر تولید و فروش فرش را در سال رقم می‌زنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تاکید بر ظرفیت‌های شهرستانی فرش دستباف به کم سو شدن این هنر صنعت در شهر‌ها و روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: با استمرار این رویداد، رونق فرش دستباف یزد را پیگیری می‌کنیم.

این رویداد با هدف نوآوری و ارتقای بهره‌وری در فرش دستباف و با محوریت بازاریابی و صادرات، اشتغال جوانان به بافندگی و کیفیت بافت فرش با حضور محمدعلی شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و محمد کاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و مسئولان و برخی فعالان صنعت فرش دستباف استان در محل استانداری یزد برگزار شد.

نظر شما