شناسهٔ خبر: 66864752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دادستان مرکز فارس:

حمایت از خانواده‌های زندانی، تکلیف است

دادستان مرکز فارس گفت: خانواده‌های زندانیان باید تحت حمایت‌های مؤثر باشند تا بتوانند زندگی بدون آسیبی را سپری کنند.

صاحب‌خبر -

سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس مدیر انجمن و زندانیان شیراز در نخستین نشست هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز که به میزبانی اتاق اصناف مرکز فارس برگزار شد، اظهار کرد: روز نسیم مهر فرصتی است برای توجه به قشری محروم و آسیب دیده که در وقوع جرم نقشی نداشته اند، اما از تبعات حبس سرپرست خانواده دچار آسیب هستند.

او افزود: از ظرفیت همه خیران برای حمایت مؤثر از خانواده‌های زندانیان استفاده می‌شود، زیرا اعتقاد راسخ داریم، کمک به این قشر و پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌های خانواده‌های بی سرپرست تحت پوشش انجمن‌های حمایت، به کاهش معضلات، جرم و آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد.

بحرینی، بر ضرورت توانمند سازی خانواده‌ها با هدف نیل به خودکفایی و تامین مالی از طریق خود اشتغالی بازار محور آنان تاکید کرد و ادامه داد: خانواده‌های زندانیان باید تحت حمایت‌های مؤثر باشند تا بتوانند زندگی بدون آسیبی را سپری کنند.

انصاری معاون سلامت اداره کل زندان‌های فارس نیز بر ضرورت نهادینه سازی جایگاه و ماهیت انجمن حمایت به عنوان یک مؤسسه خیریه تاکید کرد و گفت: پیگیری اصلاح عنوان توصیفی انجمن‌های حمایت به عنوان مرکز غیرانتفاعی و خیریه، می‌تواند فرصت‌های افزون تری را فراروی خیران و جلب کمک‌های مجامع مختلف فراهم سازد.

جوانمردی رئیس اتاق اصناف فارس و میزبان این نشست نیز پیشنهاد داد که از ظرفیت اصناف خاص برای مهارت آموزی به مددجویان آزاد شده از کانون استفاده شود.

در این نشست اجرای برنامه نکوداشت نسیم مهر و تجلیل از فرزندان موفق خانواده‌های تحت پوشش انجمن، همچنین پرداخت یک نوبت مستمری فوق العاده به خانواده‌های تحت پوشش به مناسبت روز نسیم مهر، به تصویب رسید.

نظر شما