شناسهٔ خبر: 66864577 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حسین دهقان:

برکت خون آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، خلق وحدت و قدرت‌آفرینی برای کشور بود

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت درگذشت شهادت‌گونه آیت‌الله رئیسی و همراهانشان که همزمان با ایام سالگرد آزادسازی خرمشهر برگزار شد، گفت: برکت خون آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، خلق وحدت و قدرت‌آفرینی برای کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسین دهقان در مراسم گرامیداشت درگذشت شهادت‌گونه آیت‌الله رئیسی و همراهانشان که همزمان با ایام سالگرد آزادسازی خرمشهر برگزار شد با تبریک و تسلیت به خانواده این عزیزان، با نقل جملاتی از شهید بهشتی گفت: شایسته نیست کسانی که در جمهوری اسلامی ایران لباس خدمت به تن می‌کنند در بستر بیماری و استراحت دنیا را ترک کنند و مقام شهادت شایسته آنان است و البته شهادت هنر مردان خداست. همچنین امام خمینی فرمودند عمر طولانی باعث می‌شود انسان شاهد از دست دادن بسیاری از عزیزان و رفقای خود باشد.

وی با بیان اینکه من در دوران دفاع مقدس توفیق خدمت با برخی از این عزیزان را داشتم گفت: این یک واقعیت است که هر زمان فروغ برخی ارزش‌های انقلاب در جامعه کم می‌شد و تاثیرات وسوسه در درون جامعه شدت می‌گرفت، خداوند یک حادثه و سانحه را رقم می‌زد که عامل بیدار باش و توجه و احیاگر بود. لذا آنچه که در این سانحه دلخراش رخ داد همه این‌ها را در خود داشت. 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی صفات بارز این شهیدان را خلوص نیت برای خدمت گزاری، کار و خدمت برای جلب رضای خدا، وقت شناسی و خستگی ناپذیری برشمرد و افزود: در این مدت نیز شاهد بودیم که چطور این سانحه دلخراش باعث خیزش، جنبش ،حرکت و خلق وحدت و قدرت آفرینی در جامعه شد.

دهقان یادآور شد: بزرگترین و دقیق‌ترین صفات آقای رئیسی، «شنیدن دغدغه‌ها» و وقت گذاشتن برای دانستن و توجه به مخاطب بود؛ به طوری که آیت الله رئیسی جلسات طولانی را با دقت دنبال می‌کردند و در آخرین ملاقات نیز بنده در هنگام خروج و مرخص شدن از محضرشان، عرض کردم که زندگی مردم خیلی سخت می‌گذرد و اداره امور برای آنها دشوار شده، جوانان نمی‌توانند ازدواج کنند و مسکن تهیه کنند؛ حتی برخی در تامین نان شب نیز با مشکل مواجه هستند. لذا باید بیشتر به آنها توجه کنیم و از کنار این موضوع نمی‌توان به سادگی گذشت آنهم در شرایطی که فردی مانند شما در راس قوه مجریه است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اضافه کرد: ایشان پس از شنیدن این جملات تاکید کردند، من هر کاری که متصور است برای کاستن از فشار روی مردم انجام می‌دهم  اما فکر نمی‌کنم مساله آنقدر حاد باشد و گزارشی دادند که از طریق بهزیستی و کمیته امداد چه میزان کمک‌های معیشتی به مردم صورت می‌گیرد و با این حمایت‌ها نباید انقدر مردم تحت فشار باشند و توان خرید نان نداشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی دکتر امیرعبداللهیان نیز گفت: بنده، آقای امیرعبدالهیان را از سالیان دور می‌شناسم و با ایشان مانوس بودم. او در جریان اتفاقات سوریه و مبارزه با داعش یکی از پایه‌های ثابت دستگاه سیاست خارجی بود و در دوران مسئولیت خود بیشترین نقش را در حوزه تقویت و تبین و حمایت از جریان مقاومت داشتت و در عرصه بین المللی نیز نقش آفرینی جدی کرد.

وی افزود: حجت‌الاسلام آل هاشم را نیز از زمانی که در ارتش جمهوری اسلامی، مسئولیت عقیدتی سیاسی را عهده‌دار بود، می‌شناختم و صفا، صمیمت، تواضع، تاثیر کلام و جنبه‌های انسانی بالا از جنبه‌های بارز اخلاقی ایشان بود و اگر خدا این شهادت را برای ایشان قرار نمی‌داد انسان چطور می‌توانست مرگ برخی از این عزیزان را توجیه یا پذیرش کند. او هیچ وقت در هیچ موقعیتی برای خودش جایگاهی جز خدمت و ارتباط سالم و پیگیری ارزش‌های انقلابی تعریف نکرد.

دهقان خاطر نشان کرد: دکتر مالک رحمتی استاندار تبریز نیز جوانی شاداب، انقلابی، توانمند، سالم و سلامت و پرانرژی و خوش فهم و فردی در طراز انقلاب از نسل جدید بود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وی در ادامه، شهید موسوی را نیز یک سپاهی تمام عیار توصیف کرد و گفت: جدیت، صلابت، صلاحیت، تخصص و دلسوزی او برای انجام وظیفه، زبانزد همه کسانی بود که او را می‌شناختند.

دهقان یادآور شد: متاسفانه ما قدردان و قدرشناس داشته‌های خود نیستیم و باید به یاد داشته باشیم که تا افراد در قید حیات هستند آنها را قضاوت نکنیم و به یاد داشته باشیم اگر زمان حیات این عزیزان نیز در حق آنها جفا کردیم و قضاوت غلطی داشتیم، باید آن را جبران کنیم و این می‌تواند یک نقطه آغاز برای یک زندگی جدید ما باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ما در این سانحه تلخ، خسران بزرگی را متحمل شدیم گفت: علی‌رغم این خسران، برکات خون این شهدا خلق وحدت و حضور بی نظیر همه مردم بود که به نحو شایسته از خدمتگزار خود تقدیر کردند و باید بدانیم که مطالبه این وحدت، یک چیز است و آن، چیزی جز ادامه این مسیر درست نیست.

دهقان اظهار کرد: به برکت خون این شهدا نظام جمهوری اسلامی بیمه شد و امیدواریم که پاسدار و قدرشناس و میراث دار خون این شهدا باشیم و بتوانیم در خدمت مردم و برای رضایت حضرت حق کار کنیم.

انتهای پیام

نظر شما