شناسهٔ خبر: 66864034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در سمنان آغاز شد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام ستار علیزاده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرآن نسخه هدایت بخش و نورانی و حلقه اتصال عبد به معبود و نامه سرگشاده خداوند متعال و عشق نامه محبوب به سوی خیل محبّان است.

وی افزود: به تصریح آیات قرآن کریم و بیان پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه طاهرین، قرآن شفای همه دردها و راهنمای سریع الوصول سعادت دنیا و عقبای تمامی انسان‌ها است. 

رئیس ستاد مسابقات استان سمنان تصریح کرد: سازمان اوقاف به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۳ همچون سنوات گذشته، اقدام به برگزاری «چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران» در بخش آوایی و معارفی و در رشته‌های مختلف قرآن کریم و نغمات دینی برای برادران و خواهران بالای ۱۸ سال و ۱۲ تا ۱۸سال می کند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات رده سنی بزرگسالان در دو گروه خواهران و برادران و دو بخش آوایی و معارفی برگزار می شود، عنوان کرد: بخش آوایی شامل قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ۵ جزء، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی  است و علاوه بر اینها رشته اذان فقط برای برادران برگزار می شود.

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: بخش معارفی نیز شامل رشته های معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه عمومی سوره های لقمان، حجرات و حشر است.

وی گفت: در چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در رشته‎های حفظ کل و قرائت تحقیق در مراحل شهرستانی، استانی و سراسری با یکدیگر رقابت خواهند نمود و در این دوره این گروه سنی مرحله بین‌المللی نخواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه نفرات اول رشته های حفظ ۵ جزء و ۱۰ جزء در مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سال۱۴۰۲، امکان شرکت در همان رشته را در چهل و هفتمین دوره مسابقات ندارند، ولی می‌توانند در مقاطع بالاتر ثبت نام کنند، اظهار کرد:  نفرات اول رشته حفظ ۲۰جزء در مرحله استانی چهل و ششمین دوره چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سال ۱۴۰۲، امکان شرکت در مقاطع پایین‌تر را در چهل و هفتمین دوره مسابقات ندارند.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام در مسابقات از طریق تارنمای مسابقات به نشانی:my.oghaf.ir  بوده و صرفاً می‌بایست توسط شخص متقاضی انجام پذیرد. 

رئیس ستاد مسابقات قرآن کریم استان سمنان افزود: ثبت نام همه گروه‌ها از طریق تارنمای مذکور انجام می پذیرد و تفکیک هر کدام از گروه‌های سنی به صورت هوشمند خواهد بود و احراز هویت هر کدام از شرکت کنندگان توسط سازمان ثبت احوال کنترل می‌شود. لذا ضروری است شماره همراه ثبت نام کننده در رده سنی بالای ۱۸ سال به نام شخص  متقاضی باشد.

وی ضمن بیا این نکته که شایسته است متقاضیان در روزهای ابتدایی، نسبت به ثبت‌نام در سایت اقدام نموده و ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند، تاکید کرد: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، همراه‌داشتن کارت شناسایی ملی یا شناسنامه عکس‌دار در روز برگزاری مسابقه ضروری است و بر اساس ضوابط ابلاغی داشتن ۱۸ سال تمام در بخش بزرگسالان(متولدان ۰۱/۰۳/۱۳۸۵ به قبل) و داشتن بین ۱۲ تا ۱۸سال(۰۲/۰۳/۱۳۸۵ تا ۰۱/۰۳/۱۳۹۱)در بخش زیر۱۸سال و قامت دائم در شهرستان محل برگزاری مسابقه ضروری است.

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: علاوه بر اینکه لازم است کلیه شرکت‌کنندگان نسبت به رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی، اهتمام لازم را داشته باشند، رعایت حجاب اسلامی توسط بانوان و پوشش مناسب برای آقایان ضروری است.

وی افزود: احراز شرایط عمومی ثبت نام بر عهده ستاد برگزاری مسابقات در شهرستان بوده، لذا لازم است تا پیش از برگزاری این مرحله، بررسی لازم صورت گیرد.

رئیس ستاد مسابقات قرآن کریم استان سمنان بیان کرد: ثبت نام در این دوره همزمان با تشکیل ستاد برگزاری مسابقات و آغاز تبلیغات که اول خرداد ماه است آغاز شده و تا ۱۹ خرداد ماه ادامه دارد.
وی تاکید کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در دهه دوم مرداد ماه برگزار خواهد شد که اطلاع رسانی دقیق آن در موعد مقرر انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: هر چند تراز قرآنی استان سمنان خوب است ولی باید همه تلاش کنیم تا روز به روز شاهد بهتر و بیشتر شدن رتبه استان در این بخش شویم.

وی با اشاره به کسب رتبه اول حفظ ٢٠ جزء توسط خانم شیما یزدانی در دوره گذشته، خاطرنشان کرد: از موسسات، فعالین، مربیان، علاقمندان به قرآن انتظار می رود تا با راهنمایی علاقمندان، تلاش کنند که با افزایش شمار شرکت کنندگان در این رقابت ها، رونق بیشتری به مسابقات قرآن ببخشند. 

انتهای پیام/

نظر شما