شناسهٔ خبر: 66863991 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس ستاد سی‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی منصوب شد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور حکمی علی مطیعی را به عنوان رئیس ستاد سی‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی منصوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، یکشنبه، ششم خرداد در حاشیه نشست شورای معاونان این مجمع، طی حکمی علی مطیعی را به‌عنوان رئیس ستاد برگزاری سی‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی منصوب کرد.

سی‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در اواخر شهریور همزمان با «هفته وحدت» با حضور میهمان‌های داخلی و خارجی در تهران برگزار می‌شود.

سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی؛ ۹ مهر سال گذشته با حضور ۱۱۰ اندیشمند از ۴۱ کشور و ۱۱۰ نفر از نخبگان و فرهیختگان داخلی در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

موضوع این کنفرانس «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش های مشترک بود» که بخش نشست‌های مجازی کنفرانس با سخنرانی ۲۴۰ اندیشمند در ۱۶ وبینار برگزار شد و در هر نشست ۱۵ اندیشمند سخنرانی کردند.

هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علما و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی به منظور دستیابی به وحدت اسلامی، تشکیل امت واحده در جهان اسلام، حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌کارهای مناسب در این خصوص است.

بنا به رسم معهود و همیشگی، هر سال مراسم افتتاحیه این کنفرانس با سخنرانی رئیس جمهوری انجام می شود که در کنفرانس امسال جای آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، سید شهیدان خدمت و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه خالی خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما