شناسهٔ خبر: 66863270 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارتقای نظام سلامت با تشکیل جامعه علمی پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، گفت: تشکیل جامعه پرستاری ایران می ‌تواند به عنوان یک نهاد صنفی واحد، به انسجام و هم‌ افزایی جامعه پرستاری کمک کند و زمینه ‌ساز ارتقای جایگاه و سطح خدمات پرستاری در کشور شود.

صاحب‌خبر -

*** ارتقای نظام سلامت با تشکیل جامعه علمی پرستاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشستی با روسای انجمن ‌های علمی پرستاری و دبیر کمیسیون انجمن ‌های پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به جایگاه مهم پرستاران در نظام سلامت کشور، گفت: جامعه 230 هزار نفری پرستاری، ظرفیت‌ بزرگی برای ارتقای نظام سلامت است؛ انجمن‌ های علمی پرستاری نیز در این مسیر رسالت بزرگی بر عهده دارند و می ‌توانند با تولید دانش و کمک به انتقال آن به سیاست‌ های کاربردی، نقشی کلیدی در این زمینه ایفا کنند.

دکتر عبادی در این نشست با بررسی تشکیل جامعه علمی پرستاری ایران گفت: توسعه انجمن‌ های علمی در کنار سازمان‌ های حرفه ‌ای صنفی و شبکه‌ ملی تحقیقات پرستاری، گامی موثر برای پویایی نظام سلامت، ارتقای اثربخشی جامعه پرستاری و جایگاه پرستاران در عرصه بهداشت و درمان است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در این جلسه مقرر شد، درخواست تشکیل جامعه علمی پرستاری ایران با عضویت انجمن ‌های علمی پرستاری به کمیسیون انجمن ‌های علمی وزارت بهداشت ارسال شود.

دبیر کمیسیون انجمن ‌های علمی وزارت بهداشت نیز  وعده داد این درخواست در نخستین نشست این کمیسیون بررسی شود.

نظر شما