شناسهٔ خبر: 66861750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون حوزه علمیه خواهران بوشهر:

تشییع باشکوه شهدای خدمت مصداق بارز قدردانی مردم از خادمان کشور است

بوشهر- ایرنا- معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: حضور اقشار مختلف مردم در آیین‌های تشییع شهدای خدمت نشان داد که مردم قدردان  هستند و بین مسوولی که دغدغه امور مردم را دارد با مسوولی که بی تفاوت نسبت به مشکلات مردم و اعتلای است تفاوت قائل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

فاطمه مجاهد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: تشییع باشکوه شهدای خدمت پیام پویایی و حرکت رو به جلو و مقتدرانه انقلاب و اعلام این مهم که تا مردم پشتوانه نظام هستند توطئه‌های داخلی و خارجی ناکارامد استرا به رخ دشمنان کشید.

وی افزود: اهتمام ویژه دولت و شخص آیت الله رئیسی در پیگیری مشکلات مردم و رساندن تا نقطه مطلوب و بدون فوت زمان وجه برجسته و ممتاز دولت سیزدهم است که با حضور شهید خدمت به منصه ظهور رسید.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به نگاه متعالی آیت الله رئیسی به امور بانوان یادآور شد: حقیقت بها دادن به جایگاه بانوان تنها در انتصابات خلاصه نمی شود بلکه در نظر گرفتن نیازها و مطالبات باتوجه به روحیات و جنس زنانگی از نظر ما در وجه بالاتری از اهمیت است هرچند دولت در زمینه انتصابات و بهره گیری از ظرفیت بانوان در مجموعه های مختلف نیز اهتمام جدی دارد.

پیام تشییع باشکوه شهدای خدمت، قدرانی مردم از مسوولان دغدغه مند به اعتلای کشور است

مجاهد تصریح کرد: اقدامات در این خصوص متناسب با نیازهای اقشار مختلف بانوان تدبیر شده است طوریکه برای زنان سرپرست خانواده توجه ویژه به معیشت، بیمه ، اشتغالزایی و کارآفرینی تاکید و برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: برای بانوان شاغل با فرزند خردسال ساعت دورکاری در نظر گرفته شده که با توجه به نیاز کودک ، مادر بتواند به فعالیت شغلی خود نیز رسیدگی کند.

مجاهد گفت: ناباروری مورد حمایت کامل بیمه درآمد و مدرسه جوانی جمعیت در راستای ایران جوان بماند دیگر رویکرد دولت سیزدهم است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: براساس احادیث و مطابق با علم ، قدرت و عدالت خداوند متعال بهترین تقدیر برای آیت الله رئیسی رقم خورده است تقوا و خدمت خالصانه ایشان در عرصه های مختلف مدیریتی موجب شد بهترین پایان حیات مادی برایش ثبت شود .

وی بیان کرد: بدون شک در عالم اسراری وجود دارد که با چشم ظاهر بین قابل مشاهده نیست اما مساله حزن و اندوه ملت ایران و بالاتر مردم جهان اسلام در فقدان ایشان امری طبیعی و متناسب با فطرت پاک انسانی است.

مجاهد گفت: ایشان در دولت میراثدار یک عقبه 40 ساله در نهاد ریاست جمهوری بودند و با آن کیفیت که دولت تحویل داده شد شاید کمتر کسی فکر می کرد در زمان کمتر از سه سال چنین پرونده درخشانی در حوزه ازدواج ، خانواه و جوانی جمعیت از خود باقی بگذارد.

وی ادامه داد: باوری که ایشان نسبت به اشتغال و مسکن جوانان داشتند و برای بهبود و ترمیم این دو مهم لحظه ای آرام نداشتند موید این واقعیت است که حکمرانی دینی با پشتوانه مردم سالاری دینی برای رسیدگی به دردها و مشکلات مردم مظلوم در این مقطع تاریخ امری امکان پذیر است.

مجاهد تصریح کرد: ما امروز در سطح مدیریت جهادی و مردمی یک الگوی عینی ، واقعی و دست یافتنی پیش رو داریم و قطعا هر شخصی که بخواهد در عرصه انتخابات وارد شود مردم او را با رئیس جمهور شهید قیاس و امتیاز دهی می کنند، رئیس جمهوری که فارغ از همه حاشیه ها به دنبال اعتلای نام ایران در تمام عرصه های داخلی و خارجی باشد.

وی بااشاره به اقدامات آیت الله رئیسی در زمان تولیت استان قدس رضوی یادآور شد: ایشان اقدامات مبنایی و گسترده را پایه ریزی کرد و عرصه های خدمت به حضرت رضا (ع) را به استانها کشاند.

وی گفت: یکی از اقدامات ارزنده ایشان ایجاد معاونت امور بانوان و خانواده آستان قدس بود که در زمینه های ازدواج آسان ، سنت حسنه واسطه گری ، تهیه جهیزیه ، آموزش های مهارت های زندگی مشترک به زوجین با عنوان کلی سبک زندگی رضوی ، پشتیبانی مشاوره ای زوج های جوان از جمله فعالیت های این معاونت بود.

مجاهد افزود: موضوع فراتر از فعالیت های انجام شده در معاونت بانوان و خانواده نگاه متعالی ایشان به جایگاه زن در خانه ، خانواده ، جامعه و نقش بی بدیل ایشان در تمدن سازی اسلامی و معرفی الگوی زن تراز انقلاب در عرصه های بین الملل بوده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ادامه داد: این نگاه هویت بخش مایه فخر و مباهات بود که به خوبی در عرصه عمل نمود بیرونی پیدا کرد و در سطح کلمات محدود و محسور نشد.

وی گفت: این نگاه در زمان انتصاب به قوه قضاییه نیز به شکل دیگری نمود پیدا کرد و بسیاری از بانوان محصر و در بند متناسب با نوع مجازات ، فعالیت هایی برای حضور در کنار خانواده آنها در نظر گرفته می شد که هم زمان محرومیت و حصر را بگذرانند و هم خانواده آنها از نعمت مادر و همسر بهره مند باشند.

مجاهد افزود: این نوع حکمرانی دینی برگرفته از یک باور و حقیقت عمیق به اصلاح و ترمیم واقعی با حداقل آسیب است .

نظر شما