شناسهٔ خبر: 66861427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان:

مجموعه باغ فین محدودیت پذیرش گردشگر داشته باشد

جلال جلیلی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: مجموعه جهانی باغ فین شبیه سایر بناهای مشابه آن در جهان باید محدودیت پذیرش گردشگر داشته باشد زیرا ورود این حجم مسافر سالانه بالاتر از ظرفیت آن است.

صاحب‌خبر -

احمد دانایی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموعه جهانی باغ فین یک فضای تخصصی و بنای تاریخی با ویژگی‌های خاص است، اما برخی از مردم آن را مانند یک پارک برای گذران اوقات فراغت خود فرض می‌کنند.

وی افزود: میزان تولید گاز کربنیک در باغ فین با حجم اکسیژن آن قابل مقایسه نیست و امیدواریم برای حفظ این اثر تاریخی، پذیرش گردشگر به صورت سانس با زمان‌بندی مشخص انجام شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان با اشاره به اهمیت نهادینه کردن  فرهنگ گردشگری، تصریح کرد: خانه کودک و نوجوان با هدف آشنایی این دوره سنی با میراث فرهنگی و تاریخی، شناخت اهمیت آنها و مشارکت برای حفظ میراث تمدنی کشور در باغ‌موزه جهانی فین راه‌اندازی شده است .

دانایی نیا تأکید کرد: باغ فین با وسعت بیش از ۳۳ هزار مترمربع، شامل یک حیاط مرکزی است که با دیوار، بارو و برج‌های استوانه شکل محصور شده‌ است و در ۱۵ آذر ۱۳۱۴ با شماره ۲۳۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در سال ۱۳۹۰ همراه با ۹ باغ ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

وی گفت: باغ فین و مجموعه بناهای آن در سال‌های اخیر یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری کشور است که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است و این میزان گردشگر باید ساماندهی شود.

انتهای پیام

نظر شما