شناسهٔ خبر: 66860381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصاویری از حیات وحش پارک ملی صیدوای مهدیشهر

تصاویری از آب تنی یک قلاده خرس قهوه‌ای و آب نوشیدن یک قلاده پلنگ از آبشخور پارک صیدوای مهدیشهر در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این تصاویر با استفاده از دوربین‌های مستقر در نزدیکی یکی از آبشخور‌های پارک صیدوا ثبت شده است.
پارک ملی صیدوا در سال ۱۳۹۴ با تصویب شورای عالی محیط زیست کشور و با ارتقای بخشی از محدوده امن و بهترین زیستگاه‌های منطقه حفاظتشده پرور در شهرستان مهدیشهر با مساحت تقریبی ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار به عنوان سی امین پارک ملی ایران معرفی شد.
عنوان "صِیدوا " از دو کلمه "صید" به معنای شکار و "وا" که در زبان محلی به باد گفته میشود تشکیل شدهاست و علت این نامگذاری وجود گونه‌های جانوری متنوع در این منطقه و وزش باد دائمی و پرسرعت در دشت‌های وسیع آن است.
پارک ملی صیدوا زیستگاه گونه‌های ارزشمند جانوری نظیر پلنگ، خرس قهوهای، آهو، کل و بز، قوچ و میش، انواع سگسانان و گربهسانان، خزندگان و پرندگان مناطق حاشیه جنوبی البرز است.

<div id="video-display-embed-code_11154175"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4243957/11154175?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما