شناسهٔ خبر: 66860349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان شمالی؛

مشمولین طرح جوانی جمعیت محدوده زمین خود را انتخاب کنند

خبرگزاری صدا و سیما

معاون املاک اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: افراد مشمول طرح جوانی جمعیت می‌توانند در روستا‌ها زمین مورد نظر خود را انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجتبی ایران پناه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: افرادی دارای سوم و بیشتر که فرزند آنها از ۱۴۰۰.۷.۲۷ به بعد متولد شده باشند مشمول دریافت زمین رایگان می‌شوند.
وی با بیان اینکه هفت هزار ۲۶۰ نفر در این طرح ثبت کردند، گفت: از این تعداد چهار هزارو ۵۰۰ نفر درشهرستان بجنورد ثبت نام کردند که پس از پالایش در گام اول هزارو ۳۳ نفر مشخص شدند.
معاون املاک اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با بینیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: ۱۵۰ هکتار به این نهاد تحویل داده شده و افراد می‌توانند با انتخاب روستای محل زندگی خود و یا همچنین افراد ساکن در بجنورد که علاقمند به زندگی در روستا باشند، می‌توانند برای دریافت زمین اقدام کنند.
ایران پناه در ادامه اضافه کرد: ۷۷ هکتار از اراضی محدوده گلستان شهر الحاق شد که هزار قطعه می‌توان به مشمولین قانون جوانی جمعیت تحویل می‌شود.
به گفته وی علاوه برآن مراحل قانون الحاق هزار هکتار زمین هم در شهرک فرهنگیان بجنورد هم در حال طی شدن است که اعطای زمین به مشمولین تسریع می‌شود.
اداره کل راه وشهرسازی استان در اجرای طرح جوانی جمعیت با ارسال پیامک از واجدینِ شرایطِ این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درخواست کرده محدوده زمین خود را در یکی از مناطق اعلام شده در نشانی saman.mrud.ir انتخاب کنند.
خراسان شمالی یک میلیون و ۱۰ هزار و ۹۰۳ نفر جمعیت دارد که ۲۱ درصد آن جمعیت جوان است.

<div id="video-display-embed-code_11157060"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4244116/11157060?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما