شناسهٔ خبر: 66860315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرآب‌شدن ظرفیت سد سیلوه پیرانشهر با بارش‌بهاری

رئیس امور آب پیرانشهر با اشاره به بارش‌های بهاری خوب صورت گرفته در منطقه، گفت: هم‌اکنون ظرفیت ۸۳ میلیون متر مکعبی آب سد سیلوه این شهرستان تکمیل شده و این سد در آستانه سرریزشدن قرار دارد.

صاحب‌خبر -

نوید پرچمی رئیس امور آب پیرانشهر گفت: آب سد سیلوه از رودخانه لاوین و از سرشاخه‌های زاب تامین می‌شود و هم اکنون ورودی آب ۳۰ مترمکعب در ثانیه است و این سد در آستانه سرریز شدن قرار دارد.

وی حجم آب تنظیم شده برای سد سیلوه با توجه به ورودی و خروجی آن را ۲۰۳ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: از آب ذخیره‌شده پشت این سد ۴۰ میلیون مترمکعب برای بخش کشاورزی، ۴۵ میلیون مترمکعب برای حق آبه محیط زیست و دریاچه ارومیه و ۵ میلیون مترمکعب برای بخش صنعت اختصاص یافته است.

رئیس امور آب پیرانشهر اضافه کرد: در فصل بارش‌ها با هدف کنترل سیلاب‌های بهاری، بخشی از آب پشت سد رهاسازی می‌شود، اما امسال با توجه به بارش‌های مناسب بهاره و نبود نیاز زمین‌های کشاورزی، تاکنون رهاسازی برای این بخش صورت نگرفته است.

پرچمی ادامه داد: در سال‌های گذشته سیستم آبیاری مکانیزه برای بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی پایین دستی سد سیلوه انجام شده است.

عملیات احداث سد سیلوه  پیرانشهر در جنوب از سال ۱۳۸۱ آغاز شد؛ این سد دارای حجم مخزن ۸۴ میلیون مترمکعبی با تنظیم آب به میزان سالانه ۲۰۳ میلیون مترمکعب است.

نظر شما