شناسهٔ خبر: 66859522 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیران آستان قدس رضوی از سابقه همکاری با شهید مالک رحمتی می‌گویند / ارادت به حضرت(ع) نقطه قوتش بود

همکاری مثبت با مدیران و کمک به حل مشکلات، مواردی است که خیلی از مدیران آستان قدس رضوی درباره شهید جمهور به خاطر می‌آورند. صفاتی که در شهید مالک رحمتی هم وجود داشته و در کنار ارادت زیاد به اهل‌بیت(ع) جزو نقاط قوت او محسوب می‌شده است.

صاحب‌خبر -

خادم زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) می‌مانم
سید هاشم حسینی، مدیرعامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر بنیاد کرامت رضوی، مدیری است که در دوره قائم‌مقامی شهید رحمتی به مجموعه آستان قدس رضوی پیوسته است. او از همراهی و همکاری شهید برای حل مشکلات می‌گوید: «من تجربه کار با قائم‌مقام‌های دوره‌های گذشته را نداشتم و در زمان حضور ایشان به مؤسسه موقوفه زائر آمدم. شهید رحمتی بیشترین توجه و بهترین همکاری را با مؤسسه موقوفه زائر داشتند. هر زمان مشکلی پیش می‌آمد با روی باز و با لبخندی که همیشه بر لب داشتند، کارگشایی می‌کردند و با همراهی ایشان مشکلات حل می‌شد».
حسینی نقطه قوت عملکرد شهید رحمتی را ارادت به ائمه(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) می‌داند؛ «شهید نگاه بازی داشتند و خدمت به دیگران بسیار برایشان اهمیت داشت. نقطه قوت ایشان اعتقاداتشان بود. اینکه خیلی امام رضایی بودند و ارادت به امام و خدمت در درگاه حضرت برایشان مهم بود». مدیرعامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر بنیاد کرامت رضوی خاطره‌ای را هم در این‌باره نقل می‌کند: «زمانی که قائم‌مقام بودند و بعد برای خدمت در دولت مأمور شدند، برای عرض تبریک تماس گرفتم. گفتند من خادم زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) هستم. من از حرم نرفتم و هرجا باشم وظیفه‌ام خدمت به درگاه حضرت(ع) است. شاید ایشان از نظر فیزیکی با حرم مطهر فاصله پیدا کردند اما اعتقادات و باورهایشان این فاصله را پر می‌کرد».

ارادت به حضرت(ع) نقطه قوتش بود


همسفر شدیم و او را شناختم
معروف است اگر می‌خواهید آدم‌ها را بشناسید با آن‌ها همسفر شوید. دکتر سید محمد ذوالفقاری، مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر، یکی از آن‌هایی است که مدتی را با شهید مالک رحمتی همسفر بوده است. «من از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بودم. در آن زمان در حوزه بین‌الملل، چه در زمانی که دکتر رحمتی در سازمان اقتصادی بودند و چه در زمانی که قائم مقام شدند، با ایشان همکاری داشتم».
ذوالفقاری خاطره‌ای از این سفر مشترکش با شهید رحمتی تعریف می‌کند: «من و تعدادی از همکاران سفری را در معیت ایشان به اعتاب مقدسه عراق داشتیم تا برای شرکت در یکی از برنامه‌های محوری حرم امیرالمؤمنین(ع) در ایام عید غدیر حضور پیدا کنیم. برای شناخت آدم‌ها باید با آن‌ها همسفر شد. من در آن سفر ایشان را یک انسان عاشق اهل‌بیت(ع) و دلباخته خاندان عصمت و طهارت(ع) دیدم.
زمان زیارت آنچنان با حضور قلب بودند که هرکسی می‌دید به خلوص و صفایی که در باطن این مرد بود، غبطه می‌خورد».
مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر از شهید رحمتی به عنوان یک انسان بسیار مؤدب، مبادی آداب و دقیق یاد می‌کند و می‌گوید: «ایشان بسیار مطالعه می‌کردند و با اصول اداری و مدیریتی آشنا بودند. برای همه جلسات هدف‌گذاری کاملاً مشخص داشتند و نتیجه را تحلیل می‌کردند. فردی بودند که برای آینده نظام روی ایشان حساب ویژه‌ای باز شده بود تا بتواند در مناصب بسیار حساس فعالیت کنند و خدمات خوبی به مملکت داشته باشند. شهید رحمتی هم مانند شهید رئیسی بسیار پرتلاش و خستگی‌ناپذیر بودند».
او ادامه می‌دهد: «آنچه در کار از ایشان دیدیم، جدیت، نظم و انضباط و دقت در تصمیم‌گیری‌ها و رعایت امور موقوفه آستان قدس رضوی بود. در فقه اصطلاحی با عنوان غبطه در موقوفات و غبطه در بیت‌المال داریم که من آن را در فعالیت ایشان از نزدیک دیدم و شاهدش بودم».

برچسب‌ها:

نظر شما