شناسهٔ خبر: 66859470 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اقتصاددان آمریکایی: بایدن آمریکا را به سمت بحران انرژی سوق می‌دهد

به باور یک اقتصاددان آمریکایی مقررات محیط زیستی بایدن، آمریکا را به سمت بحران انرژی می‌برد.

صاحب‌خبر -

دایانا فرشگوت راث، اقتصاددان آمریکایی به فاکس نیوز گفت: مقررات زیست محیطی که در زمان جو بایدن به تصویب رسید، در نهایت منجر به یک بحران جدی برای بخش انرژی ایالات متحده خواهد شد. همانطور که این کارشناس توضیح داد، به دلیل سیاست بایدن در آمریکا از یک سو خطوط لوله گاز بسته می‌شود و از سوی دیگر تعداد خودرو‌های برقی به شدت افزایش می‌یابد که بعید است بدون گاز برق رسانی شود.

به باور این کارشناس، بایدن سعی دارد استفاده از سوخت را برای خودرو‌ها کاهش دهد و به استفاده از خودرو‌های برقی روی آورد، دریغ از آنکه برای تامین برق خودرو‌های برقی نیز باز هم به سوخت نیاز است.

این اقتصاددان گفت: این فقط مربوط به مشکلات کنونی مرتبط با قیمت بالای بنزین نیست، بلکه در مورد کلی «میراث» مشکلاتی است که در آینده خود را نشان خواهند داد. به هر حال، آژانس حفاظت از محیط زیست تحت رهبری بایدن قانونی وضع کرده است که قابل بازنگری نیست و بر اساس آن خطوط لوله گاز و نفتی که تا سال ۲۰۳۹ قادر به حذف ۹۰ درصد انتشار کربن خود نخواهند بود، باید در سال ۲۰۴۰ بسته شوند. فراموش نکنیم که این آژانس قانون دیگری نیز وضع کرده است که می‌گوید تا سال ۲۰۳۲، ۷۰ درصد خودرو‌های جدید باید خودرو‌های برقی باشند. یعنی درست در لحظه‌ای که تقاضا برای اطمینان از فروش وسایل نقلیه الکتریکی جدید مطرح می‌شود، خطوط لوله شروع به بسته شدن می‌کنند - و در نتیجه، برق کمیاب می‌شود یا شارژ وسایل نقلیه گران‌تر می‌شود.

علاوه بر این، بایدن اخیرا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرده است که این امر نیز بر عملکرد نیروگاه‌های هسته‌ای و تولید انرژی آن نیز تاثیر می‌گذارد.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در آخرین گزارش خود اعلام کرد که آینده بخش انرژی آمریکا به دلیل دولت بایدن در معرض تهدید قرار دارد.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما