شناسهٔ خبر: 66859430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی قم بیان کرد:

فعالیت ۷ مرکز شبانه‌روزی نگهداری فرزندان بهزیستی در قم

شیما احمدزاده

مدیرکل بهزیستی قم گفت: ۷ مرکز شبانه روزی در حوزه کودکان در استان فعال هستند؛ یک مرکز شیرخوارگاه که به علت بعد حاکمیتی به صورت دولتی اداره می‌شود و ۶ مرکز شبانه روزی تحت نظارت با ۵۷ نفر مربی، مراقب، مادریار و مددکار عهده دار نگهداری ۱۲۰ نفر از کودکان سنین نوزادی تا ۱۸ سال هستند.

صاحب‌خبر -

سید صادق میرئی مدیرکل بهزیستی قم امروز ۶ خردادماه در جریان بازدید حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از مراکز شبانه روزی نگهداری فرزندان بهزیستی، گفت: ۷ مرکز شبانه روزی در حوزه کودکان در استان فعال هستند؛ یک مرکز شیرخوارگاه که به علت بعد حاکمیتی به صورت دولتی اداره می‌شود و ۶ مرکز شبانه روزی تحت نظارت با ۵۷ نفر مربی، مراقب، مادریار و مددکار عهده دار نگهداری ۱۲۰ نفر از کودکان سنین نوزادی تا ۱۸ سال هستند.

میرئی افزود: ۱۴۹ فرزند هم به صورت امداد بگیر از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند و در خانواده اقوام و بستگان درجه یک نگهداری می‌شوند و توانستیم در سال گذشته با تلاش همکاران خدوم این حوزه ۷۰ مورد فرزند را با بازپیوند به خانواده زیستی خود برگردانیم و همچنین ۲۸ نوزاد و فرزند را به صورت فرزنده خوانده تحویل خانواده‌های متقاضی دهیم.

وی ادامه داد: در همین راستا ۱۸۰ نفر از فرزندان تحت پوشش بیمه هستند و در ۱۰ سال گذشته هم توفیق داشته‌ایم ۱۰ فرزند ترخیص شده از مراکز را وارد زندگی مستقل کنیم.

مدیرکل بهزیستی قم مهمترین رویکرد بهزیستی در این حوزه در سال جدید را اهتمام جدی تر به مقوله تربیت دینی، فرهنگی و پرورشی فرزندان برشمرد و گفت: طی تفاهم نامه‌ای با حوزه علمیه قم از اردیبهشت ماه امسال زمینه حضور طلاب فاضل و متخصص جهت ارتقاء مباحث پرورشی و دینی فرزندان در مراکز فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در جریان این بازدید ضمن تقدیر از خدمات متعدد و متنوع بهزیستی در این حوزه بعد از بررسی وضعیت مراکز، دریافتی پرسنل، خدمات فرهنگی و اجتماعی و تربیتی، خواستار توجه خاص مدیران بهزیستی به بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی استان برای ارتقاء مباحث تربیتی شد.

انتهای پیام

نظر شما