شناسهٔ خبر: 66859427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۴۰ زائر قشمی به مرقد امام راحل اعزام می شوند

قشم - ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: ۲۴۰ نفر از اهالی این شهرستان مرزی برای شرکت در آیین سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زائران با ۶ دستگاه اتوبوس عازم بارگاه ملکوتی حضرت امام(ره) خواهند شد.

وی ادامه داد: کمیته های فرهنگی و تبلیغات، امنیت، اعزام، حمل و نقل و برگزاری مراسم های این ایام نیز به منظور برگزاری هر چه بهتر آیین بزرگداشت ارتحال امام(ره) امروز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی ستاد سالروز ارتحال بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ویژه برنامه های هفتمین روز شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم تجدید بیعت مردم با رهبر معظم انقلاب و آرمانهای امام راحل و شهیدان را از اهداف اعزام زائران به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایرنا، آیین ویژه سی و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) همزمان با سراسر کشور در شهرها و روستاهای مختلف جزیره قشم برگزار می شود.

حضرت امام خمینی(ره) در روز یک مهر سال ۱۲۸۱ در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علم و هجرت و جهاد چشم به جهان گشود و در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما