شناسهٔ خبر: 66858830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی شهرک ۱۲۰۰ واحدی جوانان در تبریز

شهردار تبریز از پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی برای احداث پروژه بزرگ شهرک ۱۲۰۰ واحدی جوانان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _یکشنبه ششم خرداد_ در صدونودوششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه رفع خطر از ۴۸ هکتار بافت ناکارآمد تبریز منتظر احداث شهرک جدید جوانان است، اظهار کرد: ۱۰ هکتار از اجرای این پروژه به شهرداری تبریز تحویل داده شده است.

وی افزود: پروژه شهرک جوانان بر اساس تکلیف شورا در سال گذشته در زمینی حدود ۱۰ هکتار از اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری تحویل و مطالعات آن انجام گرفته است.

شهردار تبریز با بیان اینکه مناقصه این پروژه با شرکت پیش‌ساخته انجام و تجهیز کارگاه شده است، خاطرنشان کرد: برای این پروژه ۱۲۰۰ واحد مسکونی در ۱۰۹ بلوک پیش‌بینی شده است.

هوشیار با ارائه گزارش از آخرین وضعیت شهرک جوانان، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۱۵ درصد بوده و قرار است هر ۱۰۹ بلوک با سه طبقه و هر طبقه ۳ واحد مسکونی احداث شود.

وی ادامه داد: برای این پروژه تا امروز حدود ۴۰ میلیارد تومان صورت وضعیت تنظیم شده و به صورت هم‌زمان عملیات اجرایی بلوک ABCDE آغاز شده است و مصمم هستیم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اگر مانعی پیش نیاید تا پایان سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

شهردار تبریز تاکید کرد: مطالعات این پروژه زمان‌بر بود و تحویل زمین نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی با تأخیر مواجه شد که به همین دلیل از بهمن سال گذشته خاکبرداری آغاز شده است و تلاش داریم تا پایان سال جاری اسکلت‌بندی پروژه به پایان برسد.

هوشیار ادامه داد: تامین زیرساخت‌های این شهرک در کنار جنگل‌کاری ۵۰ هکتار این پروژه بر عهده دولت است و مقرر شده است تا ظرف یک سال تحویل داده شود.

وی عنوان کرد: احداث این شهرک مصوبه شورای عالی شهرسازی را دارد و تمام ملاحظات فنی آن پیش‌بینی شده است، به علاوه شهرداری تبریز منتظر اقدامات دولت در این پروژه نیست و با تسریع عملیات عمرانی در احداث و تکمیل این پروژه، پیشرو است.

شهردار تبریز ادامه داد :۲۰ درصد فضای اشغال این پروژه، مسکونی و ۸۰ درصد آن نیز به کاربری عمومی همچون پارکینگ، پارک و مدرسه تعلق می‌گیرد.

هوشیار با بیان اینکه ۵۰ هکتار کاشت فضای سبز در شهرک جوانان در دستور کار قرار دارد، افزود: ایجاد فضای سبز ۵۰ هکتاری از هفته آینده آغاز خواهد شد.

نظر شما