شناسهٔ خبر: 66858660 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

اولین تصمیم یارانه‌ای سال ۱۴۰۳ اعلام شد

صاحب‌خبر -
گروه اقتصادی:با تصویب هیات وزیران، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تا پایان سال جاری تمدید شد. البته در این مصوبه اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین این اقلام به مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پیوند خورده و باید دید آیا این ستاد تغییراتی در طرح کالابرگ اعمال می‌کند یا نه؟

به گزارش همشهری آنلاین، در طرح کالابرگ، خانوارهای ۷ دهک اول درآمدی با اختصاص ۲۰۰ هزار تومان از یارانه نقدی خود به خرید در این طرح، مشمول یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شوند؛ البته این قاعده در طرح فجرانه برای سه ماه تغییر کرد و خانوارهای مشمول صرفاً با خرید سبد کالابرگ، یارانه تشویقی ۲۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کردند.

بر اساس مصوبه هیات وزیران در جلسه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده نسبت به اجرای طرح مذکور از محل اعتبارات مصوب مربوط در قانون بودجه سال جاری اقدام کند و سازمان برنامه‌وبودجه نیز مکلف است نسبت به تخصیص اعتبارات کالابرگ به‌صورت علی‌الحساب و متناسب با میزان مقرر برای کالابرگ اقدام کند.

البته در این مصوبه، اعلام شده که اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین اقلام مذکور مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت است سازمان برنامه‌وبودجه مکلف شده نسبت به تخصیص اعتبارات کالابرگ به‌صورت علی‌الحساب و متناسب با میزان اعتبارات مقرر برای کالابرگ در جداول قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اقدام کند.

همچنین برای اجرای این بند و برای تسویه مطالبات فروشگاه‌های طرف قرارداد در طرح فجرانه، سازمان برنامه‌وبودجه کشور مکلف شده مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به‌عنوان علی‌الحساب از محل اعتبارات بودجه عمومی در اختیار شرکت مجری طرح شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان (فارا) وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما