شناسهٔ خبر: 66858309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زمینه رقابت تعاونی‌های برتر فارس فراهم شد

شیراز-ایرنا-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از فراخوان ثبت نام شرکت‌های تعاونی فارس برای رقابت در جشنواره تعاونی های برتر این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

وحید خداپرست روز یکشنبه در گفت و گو با رسانه ها از ثبت نام نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر در استان خبر داد و ترویج و توسعه فرهنگ تعاون و آشنایی با جایگاه کسب و کارهای تعاونی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در حوزه تولید و توسعه اقتصادی، شناسایی تعاونی های برتر و الگو ضرورت دارد.

رییس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان فارس بر لزوم پشتیبانی از تعاونی ها و مانع زدایی از رشد سهم بخش تعاونی در اقتصاد ملی تاکید کرد و با اشاره بر تقویت فرهنگ تعاون، افزود: شناسایی و حمایت از تعاونی‌های پیشران، موتور محرکه این بخش است.

او با اشاره به اهمیت توسعه ابعاد اجتماعی تعاونی‌ها، توضیح داد که این شرکت ها نه تنها یک نظام اقتصادی برای رشد و اشتغال پایدار هستند بلکه شیوه‌ای از ایجاد یک نظام تأمین اجتماعی و حمایتی نیز به شمار می آیند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به این نکته اشاره کرد که انتخاب و معرفی تعاونی‌های نمونه با شاخص‌ها و معیارهای صحیح، علاوه بر نشان دادن نقاط قوت تعاونی‌های موجود و تقویت آنها می‌تواند الگویی مناسب از فعالیت‌های موفق اجتماعی و اقتصادی مشارکتی را ارائه کند.

خداپرست بر همین مبنا از مدیران اتحادیه ها و شرکت های تعاونی فعال در استان فارس دعوت کرد تا با ثبت نام و شرکت در فرایند گام به گام در نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر نسبت به ثبت اطلاعات تعاونی تحت مدیریت خود در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور به آدرس https://taavoni.mcls.gov.ir اقدام کنند.

او با بیان اینکه این فراخوان از سوی دبیرخانه نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر صادر شده و از ۱۶ اردیبهشت ماه، تکمیل مدارک و مستندات از طریق سامانه جامع هوشمند تعاون فعال شده است، یادآور شد که ثبت نام در این جشنواره تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از تمام شرکت های تعاونی بویژه بخش های فعال در حوزه دانش بنیان، توزیعی، تولیدی، خدماتی، کشاورزی و سایر بخش ها دعوت کرد تا با تکمیل پرسشنامه در سامانه جامع هوشمند تعاون در نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر در سال ۱۴۰۳ شرکت کنند.

شهریورماه امسال در هفته تعاون، آیین تجلیل از تعاونگران برتر استان فارس پس از طی مراحل بررسی های تخصصی برگزار خواهد شد.

نظر شما