شناسهٔ خبر: 66858065 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جزئیات تشرف زوارحج تمتع از آذربایجان‌غربی

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و ۹۸۱ زائر از استان در روز‌های حج امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که سهم ۵۳ درصدی بانوان نسبت به ۴۷ درصدی مردان قابل توجه است.

صاحب‌خبر -

جزئیات تشرف زوارحج تمتع از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، شاهین حق شناس با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اعزام زائران به سرزمین وحی اتخاذ شده است، افزود: از یک هزار و ۹۸۱ زائر اعزامی از آذربایجان غربی در ایام حج امسال، یک‌هزار و ۴۱ نفر زن و ۹۴۰ نفر مرد است.
او اضافه کرد: کوچکترین زائر اعزامی از آذربایجان غربی در سال جاری، نادیا خنجری ۱۱ ساله از کاروان خوی و مسن‌ترین زائر نیز حسن احمدی ۹۵ ساله از شهرستان پیرانشهر است.
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی در ادامه گفت: اعزام به حج تمتع در آذربایجان غربی از ۱۸ تا ۲۱ خرداد ماه جاری انجام می‌گیرد و با روزی ۲ پرواز زائران از ارومیه به جده منتقل می‌شوند.
حق شناس از زائران حج تمتع خواست از حمل دارو‌های ممنوعه نظیر دارو‌های کدئین دار، شربت، استامینافن، قرص‌های جایگزین مواد مخدر که لیست آن در اختیارشان قرار گرفته، با جدیت خودداری کنند، زیرا در کشور مقصد اقدام به بررسی کرده و جرم محسوب می‌شود.
او تصریح کرد: زائران تنها ساک خود را حمل کنند و از حمل ساک دیگران اعم از دوست و آشنا خودداری کنند.
او از خانواده‌های زائران خواست هنگام اعزام اتوبوس‌ها از بدرقه اتوبوس‌های زائران تا ارومیه خودداری کنند، زیرا این اقدام آنها باعث بروز برخی حوادث می‌شود.
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: همچنین زائران اهل سنت با توجه به اینکه اینجا محرم می‌شوند باید چهارساعت قبل از اعزام در فرودگاه حاضر شوند.
وی افزود: همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام اعزام زائران، عوارض خروج از کشور را به موقع پرداخت کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

حق شناس افزود: واکسن مننژیت برای زائران تزریق شده و واکسن آنفولانزا نیز توسط علوم پزشکی آذربایجان غربی برای زائران بصورت رایگان تزریق می‌شود و زائران می‌توانند به مکان‌های تعبیه شده مراجعه کرده و واکسن آنفولانزا تزریق کنند.
 جزئیات پرواز‌های حج تمتع از فرودگاه ارومیه نیز اعلام شد که طبق آن اولین پرواز ساعت ۱۴:۴۰ روز جمعه ۱۸ خرداد و آخرین پرواز هم ساعت ۱۶:۱۵ روز دوشنبه ۲۱ خرداد خواهد بود.
ساعت‌های ۱۴:۴۰ و ۱۶ روز جمعه، چهار صبح و ۱۶:۱۵ روز شنبه، ۲:۳۰ صبح و ۱۶:۱۵ روز یکشنبه و ۳:۱۵ تا ۱۶:۱۵ روز دوشنبه زمان‌های پرواز حجاج از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه اعلام شده است.

نظر شما