شناسهٔ خبر: 66857709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاندار لرستان

مجوز ماده ۲۳ سد معشوره در حال اخذ است

استاندار لرستان گفت: موافقت نامه بین وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه در خصوص سد معشوره نهایی نشده، اما در حال پیگیری است و ظرف یک ماه آینده مجوز ماده ۲۳ آن دریافت و وارد فاز اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ابوطالب شفقت روز یکشنبه در بازدید از سد معشوره اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم استان اجرای سد معشوره بود که مطالعات آن قدیمی و اجرای آن سال ۹۴ آغاز شده است.

 

وی افزود: این پروژه در دولت قبلی تنها ۲ و هم اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ۲ سال گذشته می شد پیشرفت آن را به ۱۶ درصد هم رساند.

 

استاندار لرستان با اشاره به لحاظ کردن هفت درصد اعتبارات از محل منابع وزارت نیرو برای این طرح یادآور شد: اخذ مجوز ماده ۲۳ با همکاری وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه تسریع می شود.

 

شفقت با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب حجم سد است تاکید کرد: کاربرد این سد در زمینه کشاورزی و جلوگیری از سیلاب است.

 

وی اضافه کرد: یهره برداری از این سد برای شهرهای پایین دست از جمله پلدختر ، کوهدشت، معمولان و چگنی موثر است و یرای اهالی ساکن در بالادست سد نیز رونق گردشگری و توسعه اقتصادی شیلات را به دنبال خواهد داشت.

 

استاندار لرستان بیان اینکه با اجرای این طرح و ذخیره آب ، رطوبت منطقه افزایش می یابد گفت: این سد جزو تاکیدات و مصوبات سفر رییس جمهور شهید به لرستان است که باید روند اجرای آن تسریع شود.

 

شفقت یادآور شد: جایجایی روستا نیازمند همکاری اهالی است چرا که ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح و تملک اراضی و واحدهای مسکونی بالا دست نیاز است و در حال حاضر ۲۵۰ خانوار ساکن بالادست هستند که می توانند با اجرای این طرح از مزایای اقتصادی آن بهره مند شوند.

 

وی عنوان کرد: همچنین دستگاه های مرتبط از جمله حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منتظر نامه رسمی استاندار نباشند و به وظایف خود در قبال اجرای همه جانبه طرح عمل کنند که هماهنگی بین این دستگاه ها باید توسط معاونت عمرانی انجام شود تا بتوانیم در کنار مردم، این طرح بزرگ را اجرایی کنیم.

نظر شما