شناسهٔ خبر: 66856939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رودخانه‌های زنجان سیلابی می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طبق هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده برای استان که تا اواخر وقت امروز /شنبه/ اعتبار دارد آبگرفتگی موقت معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

الهام نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی، آسمان امروز مناطق مختلف استان قسمتی ابری است و گاهی با وزش لحظه ای باد نسبتا شدید و رگبار باران و رعد و برق همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: فردا /یکشنبه/ نیز احتمال فعالیت این سامانه به طور ضعیف‌تر به شکل رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق پیش بینی می شود.

نجفی به هم استانی ها توصیه کرد: از تردد و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز و به سبب وجود خطر اصابت صاعقه از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان هنگام وقوع صاعقه در زیر درختها و نقاط مرتفع حضور پیدا نکنند و اگر خارج از منزل هستند داخل ماشین ها پناه بگیرند.

نجفی گفت: با خروج سامانه بارشی از استان روز دوشنبه تا آخر هفته جاری روند پایدار جوی را خواهیم داشت و دمای استان نیز افزایش خواهد یافت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۲۴ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۷ درجه، خرمدره ۱۱ و ۲۶ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۲۵ درجه، قیدار هشت و ۲۲ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۴ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما