شناسهٔ خبر: 66855805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ژنرال ارشد صهیونیست: نتانیاهو فقط به حفظ حیات سیاسی خود می‌اندیشد

تهران-ایرنا- معاون پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت: هدف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر حفظ حیات سیاسی خودش است اما باید مسئولیت شکست را بپذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «یائیر گولان» معاون پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و نماینده سابق کنست (پارلمان) این رژیم در تظاهرات شب گذشته علیه کابینه حاکم در تل‌آویو گفت که نتانیاهو همه چیز را برای حفظ منافع شخصی خود قربانی کرده است.

او نخست وزیر رژیم صهیونیستی را فردی محافظه کار توصیف کرد که دنبال حفظ وضع موجود است.

گولان افزود: تلاش نتانیاهو برای فرار از اتخاذ تصمیمات سخت اما ضروری، موجب رقم خوردن بدترین شکست ها در تاریخ (رژیم جعلی) اسرائیل شده است.

این ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ممکن است کسانی بخواهند مسئولیت شکست را نپذیرند اما فرقی نمی کند و آنها راه فراری نخواهند داشت.

**اسرائیل مجبور به توقف جنگ است؛ حتی بدون توافق تبادل اسیران

همچنین «ایناو زنگاوکر» که پسرش «ماتان» در غزه در اسارت مقاومت فلسطین است، شنبه شب در پایان تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل آویو، گفت: اگر کابینه اکنون (با مقاومت فلسطین) قراردادی (برای مبادله اسیران) امضا نکند، آتش بس بدون بازگشت اسرا، به اسرائیل تحمیل خواهد شد.

وی خطاب به اعضای کابینه نتانیاهو گفت: تاریخ شما را به خاطر بی توجهی به جان اسرا، به عنوان جنایتکار معرفی خواهد کرد.

«نمرود کوهن» پدر یکی دیگر از اسرای صهیونیست نیز گفت: «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی بیش از آنکه نگران فرزندان ما باشند نگران از دست رفتن فرصت برای ایجاد شهرک (صهیونیست نشین) در نوار غزه هستند.

به گزارش ایرنا، خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی در پایان تظاهرات شنبه شب در تل آویو با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایان جنگ علیه نوار غزه و آزادی فرزندان اسیر خود شدند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در این بیانیه اعلام کردند که تنها توافق برای پایان جنگ می‌تواند فرزندان آنها را بازگرداند.

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند که صهیونیست‌ها با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی، نتانیاهو را قاتل خواندند.

پیش تر رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که هزاران نفر در شهرهای تل آویو، قدس اشغالی و حیفا علیه نتانیاهو تظاهرات کردند.

در پاسخ به بیش از هفت دهه جنایات رژیم اشغالگر، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما