شناسهٔ خبر: 66854673 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

نصیری:

ذخیره‌سازی آب برای شرایط اضطراری و توزیع آن برعهده وزارت نیرو است

مدیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: برای بازسازی شبکه آب باید برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد؛ چراکه علاوه بر جلوگیری از هدررفت آب، آنچه اهمیت دارد جلوگیری از فروریزش‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، علی نصیری در دویست و سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این دوره گام های خوبی در حوزه آب برداشته شده است، اظهار کرد: مصوبه شورا در زمینه آب اضطراری مصوبه ای مترقی است و ماده ششم مصوبه شورا تحت عنوان آبرسانی اضطراری که در سال ۱۳۹۷ تصویب شده به ایجاد کارگروهی جهت پایش اشاره کرده است.

وی افزود: رئیس و دبیر و اعضای این کارگروه تعیین شدند و در این دوره حتی یک جلسه کارگروه نیز برگزار نشده و اگر صلاح دیده شود، دبیری کارگروه به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران واگذار و دبیرخانه در سازمان ایجاد شود.

نصیری با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور ذخیره سازی آب برای شرایط اضطراری و توزیع آن برعهده وزارت نیرو است، تصریح کرد: شهرداری به عنوان همکار در این زمینه تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه انفجار در شهران به دلیل فروریزش و آب شستگی بوده است، خاطرنشان کرد: مطالعاتی که در خصوص فروریزش ها انجام می شود که می تواند حادثه ساز باشد به پوسیدگی شبکه آب بر می گردد.

نصیری با اعلام اینکه میزان هدررفت آب به ۴۰ درصد می رسد، گفت: برای بازسازی شبکه باید برنامه ریزی جدی صورت بگیرد؛ چراکه علاوه بر جلوگیری از هدررفت آب آنچه اهمیت دارد جلوگیری از فروریزش هاست.

انتهای پیام/

نظر شما