شناسهٔ خبر: 66854308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

داعش ابراز همدردی طالبان با ایران را محکوم کرد | انتقاد تند داعش از طالبان درمورد شیعیان

گروه تروریستی داعش در یک فایل ویدئویی از طالبان به دلیل حفاظت از شیعیان در برابر حملات خود و نیز همراهی با ایران انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، گروه تروریستی داعش با انتشار یک ویدئوی ۵۴ دقیقه‌ای ضمن محکومیت روابط طالبان با ایران، از هیئت حاکمه افغانستان به دلیل «حفاظت از شیعیان» در برابر حملات خود و نیز همراهی با ایران انتقاد کرد.

داعش همچنین ابراز همدردی طالبان با ایران و تسلیت آنها برای شهادت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور فقید و همراهان ایشان را محکوم کرد.

شاخه خراسان گروه تروریستی داعش سال ۲۰۱۵ میلادی در حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام موجودیت کرد و از همان ابتدا درگیری‌های خونینی با طالبان داشت.

روز گذشته نیز «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در پیامی تصریح کرد داعش در زمان حضور آمریکا در افغانستان به وجود آمده بود و با پایان اِشغال در افغانستان، داعش از هم پاشیده و توسط نیروهای امنیتی امارت اسلامی سرکوب شده است.

اخیراً نیز «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در حاشیه نشست مقام‌های امنیتی کشورهای مشترک‌المنافع در بیشکک قرقیزستان گفت آمریکا و انگلیس در همکاری با گروه‌های تروریستی برای بی‌ثبات کردن اوضاع در افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی تلاش می‌کنند.

نظر شما