شناسهٔ خبر: 66854221 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۳۶۸ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح استان زنجان تردد می‌کند

رییس پلیس راهور استان زنجان گفت: بر اساس آخرین آمار ۳۶۸ هزار و ۱۰۹ دستگاه موتورسیکلت در زنجان تردد می‌کند که این میزان به تعداد یک سوم جمعیت کل استان است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ سید حبیب موسوی گفت: طبق آمار احصا شده ۳۶ درصد فوتی‌های تصادفات درون شهری را راکبین و سرنشینان موتورسوار تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد جرحی های تصادفات درون شهری نیز به موتورسواران اختصاص دارد که این امر نیازمند توجه ویژه و برنامه ریزی اصولی است.

این مسوول با بیان اینکه برآوردهای راهور استان نیز نشان می دهد پنج هزار دستگاه موتور سیکلت شمارش نشده در استان وجود داشته باشد، گفت: این تعداد موتور عموما پلاک قدیمی بوده و بیشتر به مناطق روستایی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه به طور میانگین ۳۰ دستگاه موتورسیکلت در زنجان تنها به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی توقیف می شود، یادآور شد: بر مبنای قانون در مرحله اول وسیله این موتور سواران به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

موسوی با بیان اینکه آمار مجروحین و فوتی های موتورسواران بسیار درد آور است، اضافه کرد: بررسی روزانه نشان می دهد از ۱۰۰ راکب موتورسوار ۲۰ نفر از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه کلاه ایمنی قیمت چندان بالایی ندارد و راکبان برای حفظ جان خود نسبت به خرید آن اقدام کنند، خاطرنشان کرد: قیمت های متعارفی در خصوص کلاه ایمنی وجود دارد که راکبین می توانند آن را خریداری کنند.

به گفته وی، استفاده از کلاه ایمنی و کاهش وقوع تصادفات در این بخش نیازمند کارهای فرهنگی و آگاه سازی است که رسانه های گروهی در این خصوص بسیار نقش آفرین هستند.

نظر شما