شناسهٔ خبر: 66854203 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

اخذ مجوز تأسیس ۴ پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از اخذ مجوز تأسیس چهار پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی از اخذ مجوز تأسیس ۴ پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و توسعه ظرفیت‌ها توسط مدیران دانشگاه علوم پزشکی این مهم حاصل شد.وی بیان کرد: به استناد رای صادره در ۲۹۲ جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با تاسیس ۴ پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی همدان موافقت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به ایجاد پژوهشکده علوم بالینی ابن سینا، علوم و فناوری بهداشت، پژوهشکده سرطان و پژوهشکده علوم اعصاب و سلامت روان اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه نظام‌مند زیرساخت‌های پژوهشی پیرو پیگیری‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر و همزمان با سفر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به همدان در برگزاری نشست معاونین تحقیقات کلان منطقه ۳ آمایشی موضوع مجوز تاسیس ۴ پژوهشکده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شد.

وی تصریح کرد: بعد از تصویب در کمیته‌های فنی و تخصصی معاونت تحقیقات و سایر کمیته‌های مقدماتی شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، نهایتاً در جلسه مورخ ۲۶ فروردین امسال به تصویب رسید و طی نامه‌های جداگانه‌ای توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه ابلاغ شد.

دکتر مجذوبی با بیان اینکه پژوهشکده علوم و فناوری بهداشت، بالینی ابن سینا، علوم اعصاب و سلامت روان و سرطان مجوز تاسیس گرفته است خاطرنشان کرد: ذیل هر یک از این پژوهشکده‌ها براساس ارتباط موضوعی و سایر ضوابط، ۳ تا ۶ مرکز تحقیقاتی مشخص و اعلام شده است.
وی گفت: با صدور مجوز تاسیس از طرف شورای گسترش وزارتخانه، پژوهشکده‌ها جایگاه قانونی و حقوقی پیدا می‌کنند و در واقع از وزارتخانه، مجموعه دولت و مجلس به رسمیت شناخته می‌شوند و امکان تخصیص ردیف بودجه ملی و همچنین ایجاد چارت و تشکیلات نیروی انسانی برای هر یک از پژوهشکده‌ها فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با کسب این مجوزها امکان تاسیس و احداث زیرساخت و فضای فیزیکی با بهره‌مندی از بودجه‌های ملی و استانی فراهم می‌شود گفت: علاوه بر این موارد با توجه به اینکه تاسیس پژوهشگاه مستلزم وجود حداقل ۳ پژوهشکده دارای مجوز است، با کسب مجوز این چهار پژوهشکده زمینه پیگیری تاسیس پژوهشگاه فراهم شده و براین اساس اخیرا ما درخواست کتبی تاسیس پژوهشگاه ابن‌سینا را از وزارتخانه ارسال کردیم.

وی عنوان کرد: اصولاً تصویب چهار پژوهشکده از یک دانشگاه در یک جلسه، نشان خوبی از سطح بالای حمایت مجموعه مدیران ارشد وزارتخانه از برنامه‌ها و راهبردهای توسعه‌ای دانشگاه محسوب می‌شود و ما باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی مناسب از این شرایط مثبت و حسن اعتماد به ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه زیرساخت‌های تحقیقات و فناوری در ردیف دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حداکثر استفاد را داشته باشیم.

نظر شما