شناسهٔ خبر: 66853413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

بزرگداشت شهید رئیسی و حماسه سوم خرداد در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

گرامیداشت یاد و نام رئیس‌جمهور شهید، شهدای خدمت و سالروز حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در گرامیداشت رویداد حماسی فتح خرمشهر و در سوگ شهادت رئیس‌جمهور شهید و شهدای گران‌قدر خدمت، اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری اجرا کردند.

بزرگداشت شهید رئیسی و حماسه سوم خرداد در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز سه کانون اردبیل

هم‌زمان با آیین تشییع پیکر شهدای خدمت و اجرای برنامه‌ای تحت عنوان «خادم الرضا تا همیشه در قلب بچه‌ها»، اعضای مرکز شماره ۳ کانون اردبیل یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه را گرامی داشتند.

در این برنامه که هم‌زمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر در سوم خردادماه برگزار شد، مربیان مرکز که بخشی از سالن کتابخانه را با پرچم ایران و تصاویر شهدای خدمت فضاسازی کرده بودند، فعالیت‌های متنوعی را با موضوع شهادت و واقعه جانگداز روزهای اخیر اجرا کردند.

پخش سرود، معرفی ایام و واقعه شهادت خادمان ملت، شعرخوانی، قصه‌گویی با عنوان چفیه، حرف دل بچه‌ها با رئیس‌جمهور شهید در قالب یک جمله، تهیه کلیپ از شعرخوانی اعضا فعالیت‌هایی بود که در این روز اجرا شد.

در ادامه داستان‌هایی از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ شد؛ برای حاضران نقل‌شده و در پایان اعضا با قرائت فاتحه‌ای یاد و نام شهدای دفاع مقدس و شهدای خدمت را گرامی داشتند.

بزرگداشت شهید رئیسی و حماسه سوم خرداد در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

کانون رضی

به مناسبت حماسه‌ی سوم خرداد و شهادت خادم الرضا، حضرت آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت برنامه‌های مختلف فرهنگی در مرکز فرهنگی هنری کانون رضی اجرا شد

در این برنامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سانحه سقوط بالگرد ریاست جمهوری و هیأت همراه و قرائت چند سوره از قرآن کریم، با روایت بخشی از رویدادهای حماسه آزادسازی خرمشهر، اعضا با گوشه‌ای از رشادت‌های شهدای گران‌قدر اسلام آشنا شدند.

همچنین در ادامه این برنامه با برگزاری کارگاه کاردستی، اعضا با همراهی مربی مرکز اقدام به ساخت گل‌های لاله به‌عنوان نمادی از شهدای انقلاب اسلامی کردند.

معرفی شخصیت و نقش تأثیرگذار «شهید محمد جهان‌آرا» در آزادسازی خرمشهر، معرفی کتاب، قصه‌گویی داستان «حلزون من گم‌شده» و شعرخوانی از کتاب‌ «ای میهن من ایران» ازجمله فعالیت‌هایی بود که باهدف آشنایی اعضا با مفاهیم ایثار، شهادت و وطن‌دوستی  اجرا شد.

خاطرنشان می‌شود در همین روز از مقام والای شهادت و تلاش‌های بی‌دریغ خادم الرضا و خدمات دولت و رسیدگی ایشان به محرومان برای اعضا مطالبی ارائه‌شده و برای شادی روح بزرگ شهدای گران‌قدر خدمت فاتحه‌ای قرائت شد.

بزرگداشت شهید رئیسی و حماسه سوم خرداد در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

کانون گرمی

در سومین روز از خردادماه سال ۱۴۰۲ آیین گرامیداشت آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت ویژه‌برنامه‌ای با حضور جمعی از اعضا و اولیا در مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان گرمی برگزار شد

در این مناسبت سالن مرکز فضاسازی شده و با شروع برنامه شخصیت حضرت آیت‌الله رئیسی و منش وی در ارائه خدمت بی‌منت و صادقانه برای حاضران معرفی شد.

 همچنین با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر، این رویداد حماسی و غرورآفرین برای اعضا و والدین حاضر در برنامه معرفی‌شده و برای شادی روح شهدای خدمت و دیگر شهیدان ایران اسلامی فاتحه‌ای قرائت شد.

شعرخوانی، معرفی کتاب و قصه‌گویی از دیگر فعالیت‌های اجرا شده در این مناسبت بود.

بزرگداشت شهید رئیسی و حماسه سوم خرداد در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

کانون نمین

مراسم گرامیداشت شهادت آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت و سال روز آزادی خرمشهر در مرکز فرهنگی و هنری شهرستان نمین برگزار شد.

بر اساس این گزارش در برنامه‌ای که روز پنجشنبه، سوم خردادماه ۱۴۰۳، برگزار شد، اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان نمین در شهادت جانگداز رئیس‌جمهور و دیگر شهدای خدمت، دل نوشته‌های خود را در تکریم خدمات و تلاش‌های بی‌منت این شهیدان به رشته تحریر درآورده و با خوانش متن‌های خود و قرائت فاتحه یاد شهدای سانحه بالگرد را گرامی داشتند.

همچنین در همین روز که مصادف با سالروز حماسه فتح خرمشهر بود، فعالیت‌های پخش کلیپ، معرفی ایام و وقایع، معرفی کتاب، شعرخوانی، قصه‌گویی و ساخت کاردستی برای آشنایی اعضا با این رویداد غرورآفرین به اجرا درآمد.

گفتنی است در پایان این برنامه اعضای کانون نمین برای ادامه راه شهیدان با آرمان‌های آن‌ها پیمان بستند.

بزرگداشت شهید رئیسی و حماسه سوم خرداد در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

کانون انگوت

صدای گوینده رادیو در سال ۱۳۶۱ برای اعلام خبر آزادسازی خرمشهر پس از سال‌ها در ذهن‌ها طنین‌انداز است. به همین جهت اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون انگوت با الهام از همین خبر برنامه‌ای با عنوان «شنوندگان عزیز توجه فرمایید خونین‌شهر آزاد شد» را در سالروز آزادسازی خرمشهر، به اجرا درآوردند.

در این برنامه که باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان و پایداری ملت ایران در برابر رژیم بعث و مستکبران حامی آن رژیم برگزار شد، افسانه سادات مزین مربی مسئول مرکز، بخشی از وقایع و رخداد حماسه‌ی آزادسازی خونین‌شهر طی عملیات بیت‌المقدس را با استفاده از تصاویر مربوط به آن زمان را برای اعضا معرفی کرده و در ادامه زندگانی شهید محمد جهان‌آرا و نقش تاثیرگزار وی در دوران دفاع مقدس توسط حنانه نجفی عضو نونهال مرکز معرفی شد.

معرفی بی‌سیمچی عملیات بیت‌المقدس شهید قربانعلی صفری به‌صورت کلیپ از زبان خود شهید والامقام، مرور بر خاطرات شهدا و همخوانی سرود «ممد نبودی بینی» توسط اعضا از فعالیت‌های انجام‌شده در این روز بود.

گفتنی است اعضای این مرکز به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و سایر همراهان ایشان، با شرکت در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در مسجد جامعه شهر انگوت و همچنین با نگارش دل نوشته‌های خود و نصب آن بر روی نقشه کشور عزیزمان و نثار فاتحه، یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی را زنده نگه داشتند.

بزرگداشت شهید رئیسی و حماسه سوم خرداد در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

کانون بیله‌سوار

مراسم گرامیداشت شهادت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیئت همراه و سالروز فتح خرمشهر در مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان بیله‌سوار برگزار شد.

در این برنامه که روز پنجشنبه سوم خردادماه ۱۴۰۳ با عنوان «خرمشهر پیروز» اجرا شد، مربی مرکز برای آشنا شدن اعضا بافرهنگ ایثار و شهادت و مکتب مقاومت و پایداری، با یادآوری رشادت‌های شهدا در آزادسازی خرمشهر و دفاع از حریم کشور از اول انقلاب تا به امروز با حاضران گفتگو کرد.

روایت خاطرات جنگ و خاطره گویی از آزادی خرمشهر توسط ایثارگر و جانباز جنگ تحمیلی که برای حضور در برنامه دعوت‌شده بودند از بخش‌های مهم و ویژه‌ی این برنامه بود

پخش نما آهنگ قصه‌گویی از داستان «عمو قاسم»، معرفی شخصیت شهید مهدی باکری، معرفی کتاب سقوط خرمشهر، اجرای دل نوشته ادبی با عنوان نامه به رئیس‌جمهور شهید، اهدای هدیه به ایثارگر دفاع مقدس و پذیرایی از اعضا و مهمانان از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

گفتی است در پایان برنامه، با مروری بر اقدامات شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی در طول دوران خدمت، یاد و خاطره این شهید والامقام و شهدای همراه ایشان با ذکر صلوات و قرائت فاتحه گرامی داشت شد.

بزرگداشت شهید رئیسی و حماسه سوم خرداد در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز شماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر در سالروز آزادسازی خرمشهر با آرمان‌های شهید جمهور، شهدای خدمت و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی تجدید میثاق کردند.

در آیینی که به همین مناسبت روز پنجشنبه سوم خردادماه اجرا شد، مربی مرکز شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور و شهدای خدمت را به اعضا تسلیت گفته و به بیان ویژگی‌های شخصیتی آن شهید بزرگوار در ارائه مدیریت جهادی و خدمات پرتلاش و بی‌منت برای مردم کشور پرداخت.

همچنین در این روز سالروز آزادی خرمشهر و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی با معرفی و روخوانی کتاب‌های «آی ابراهیم» و «عمو قاسم»، بحث و گفتگو در مورداحساس تکلیف رزمندگان در دفاع از کشور و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و نقش آن در پیروزی‌های ایران اسلامی، گرامی داشته شد.

نظر شما