شناسهٔ خبر: 66853378 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پارلمان بحرین: از بهبود روابط با ایران استقبال می‌کنیم

نائب رئیس پارلمان بحرین با بیان اینکه دولت و ملت این کشور از روند ازسرگیری روابط کشورشان با ایران استقبال می‌کنند، گفت که پارلمان بحرین نیز از این روند استقبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «عبدالنبی سلمان»، نایب رئیس پارلمان بحرین از استقبال این کشور از روند ازسرگیری روابط با ایران خبر داد و گفت که «روند ازسرگیری روابط با ایران، با واکنش مثبت دولت و مردم بحرین مواجه شده و پارلمان بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای از این اقدام استقبال کرده است.»

عبدالنبی سلمان در گفت‌وگو با وب‌سایت «ارم نیوز» خاطرنشان کرد: احیای روابط سیاسی و تجاری میان این دو کشور موضوع مهمی است؛ زیرا ایران کشور همسایه است و ما از پیوند و ثبات تمام کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

عضو سابق پارلمان بحرین همچنین افزود: ما نسبت به دیگر کشورهای خلیج (فارس) نزدیک‌ترین کشور به ایران هستیم و شهروندان ایرانی در بحرین و بالعکس زندگی می‌کنند و مبادلات تجاری میان دو کشور سابقه‌ای چندین دهه‌ای دارد.

به گزارش شبکه العالم، نایب رئیس پارلمان بحرین در ادامه تأکید داشت: ازسرگیری روابط نیازمند حمایت مورد انتظار روسیه است تا نقش میانجی میان تهران و منامه را ایفا کند؛ زیرا روسیه منافع مستقیمی در ثبات منطقه دارد و از روابط قوی با کشورهای حوزه خلیخ‌فارس برخوردار است.

این اظهارات نائب رئیس پارلمان بحرین پس از آن مطرح می‌شود که وزیر خارجه بحرین به دنبال سفر به تهران برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فقید جمهوری اسلامی، پادشاه بحرین نیز که به مسکو سفر کرده بود، خواستار احیای روابط دیپلماتیک کشورش با ایران شد.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، پنج‌شنبه هفته گذشته در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مسکو گفته بود: دلیلی برای به تعویق انداختن احیای مناسبات دیپلماتیک میان تهران و منامه نیست. او در ادامه تصریح کرد بحرین به دنبال بهبود روابط با ایران است.

نظر شما