شناسهٔ خبر: 66853308 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لوح افتخار از نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی برای شبکه مستند

مستند «چنشتی ها»، تولید شبکه مستند سیما، لوح افتخار کارگردانی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

هیأت داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی متشکل از دکتر احمد الستی، پوران درخشنده، مهرداد زاهدیان، آرش لاهوتی، پریوش نظریه، پژمان مظاهری پور و مجید اسماعیلی از میان ۶۳ فیلم مستند حاضر در بخش اصلی جشنواره، فیلم مستند «چنشتی‌ها» را پس از نامزدی در سه بخش کارگردانی، تدوین و پژوهش شایسته دریافت لوح افتخار بهترین کارگردانی دانستند.

همچنین حمید فنایی به عنوان تدوینگر، محسن سروریان به عنوان پژوهشگر و هادی ثابت به عنوان فیلمبردار در این فیلم مستند همکاری داشتند.

این فیلم ۴۵ دقیقه‌ای با همکاری انجمن سینمای جوان و حوزه هنری تولید شده است به بررسی، شناخت و معرفی آیین‌های ناشناخته اهالی روستای چنشت در حاشیه کویر لوت واقع در خراسان جنوبی می‌پردازد.

«چنشتی‌ها» که ساخت آن دو سال به طول انجامیده است، آیین و آداب و رسوم مردم روستای چنشت را به تصویر کشیده است.

روستای چنشت ازتوابع شهرستان سربیشه به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی از روستا‌های هدف گردشگری خراسان جنوبی است که به سرزمین رنگ‌ها شناخته می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار شد.

 

نظر شما