شناسهٔ خبر: 66853233 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نقش موثر گنجینه ایثار و شهادت در آگاه بخشی جوانان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: گنجینه ایثار و شهادت یک مجموعه ارزشمند است که می‌تواند به آگاهی و الگوی اخلاقی جوانان کمک کند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از گنجینه ایثار و شهادت اردکان گفت: این مجموعه شامل داستان‌ها و واقعیت‌هایی از افرادی است که به خاطر ایثار و شهادت خود، الگویی ارزشمند برای دیگران شده‌اند.

او اضافه کرد: از طریق آشنایی با روایت ها، جوانان می‌توانند ارزش‌هایی نظیر ایثار، شجاعت، انسان‌دوستی و پایبندی به ایدئولوژی‌های انسانی را درک کرده و در زندگی خود از آنها بهره‌مند شوند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: خون‌هایی برای انقلاب اسلامی، مردم، امنیت جامعه، اسلام و ارزش‌های دینی ریخته شده است که 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همه مسئولان و مدیران بدانند این مسیر همچنان ادامه دارد.

 نبویان با بیان اینکه قشر‌های جدید جامعه نیز واقف باشند که برای حفظ کشور چه حوادث و اتفاقاتی سپری شده است اظهارداشت: موزه گنجینه ایثار و شهادت مجموعه پرباری است که می‌تواند در آگاه بخشی جوانان موثر باشد.

 او با اشاره به اینکه بازدید از این موزه در بنده تاثیرگذار بود یادآور شد: به من یادآوری شد که جزء سنگ دلان و گناه کاران هستیم، جوانان دلشان پاک و شهدا با اخلاص بوده اند، برای خداوند متعال کار کرده اند و به این مجموعه اعتبار بخشیده اند.

گنجینه ایثار و شهدای اردکان با هدف معرفی سیره و سبک زندگی شهدا و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه پذیرای علاقمندان است.

گنجینه ایثار و شهدا شهرستان اردکان از سال ۱۳۹۱ و به منظور حفظ آثار و زنده نگه داشتن یاد شهدای شهرستان و همچنین معرفی سیره و سبک زندگی شهدا و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه در محل ساختمان سابق بیمارستان قلب واقع در خیابان آیت الله حائری اردکان دایر شده است.

در این موزه وصایای شهدا، وسایل زندگانی و فیلم‌های موجود از دوران دفاع مقدس و عکس‌ها و نامه‌ها به نمایش گذاشته شده است.

نظر شما