شناسهٔ خبر: 66853039 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دانشگاه حکیم سبزواری مامور بازآفرینی شهری در استان شد

مدیر دفتر ارتباط با جامعه و صتعت دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرد: معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه ماموریت داد در خصوص بازآفرینی شهری به منظور احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری وارد میدان شود.

صاحب‌خبر -

محمدجواد صفایی گفت: ابلاغ ماموریت به این دانشگاه، پس از تایید در استانداری خراسان رضوی توسط معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ابلاغ شده است.

وی افزود: ۱۰ دانشگاه کشور دارای ماموریت ملی و ۱۷ دانشگاه دارای حدود ۳۰ ماموریت استانی در حوزه های مختلف هستند که دانشگاه حکیم سبزواری تنها دانشگاه دارای ماموریت تخصصی ابلاغ شده در استان خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: این ابلاغ در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و بر اساس ماده پنج سند آمایش سرزمینی، مبنی بر ضرورت ماموریت‌گرایی و تمرکز دانشگاه ها بر شناسایی مسائل و نیازهای اساسی کشور و ارائه راهکارهای عملی برای حل آنها و با توجه به ظرفیت مناسبی که در ۱۰ سال گذشته در منطقه ایجاد شده است، صادر شده است.

صفایی گفت: دانشگاه حکیم سبزواری با محوریت دفتر ارتباط با جامعه و صنعت، افزون بر ۵۵ طرح مطالعاتی در حوزه های مختلف شهری با تاکید بر بازآفرینی منعقد و به انجام رسانده است.

وی افزود: در حوزه مطالعات شهری، تخصص های مختلفی در حوزه جغرافیا و برنامه ریزی شهری، معماری و شهرسازی، عمران، اقتصاد شهری، علوم اجتماعی و جامعه شناسی و برخی دیگر از تخصص های مطالعاتی موجود در دانشگاه حکیم سبزواری دخیل است، لذا ماموریت داده شده به این دانشگاه کاملا میان رشته ای است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما