شناسهٔ خبر: 66852817 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خبری خوش برای اجاره نشینان:

فرصت ۴۸ ساعته دولت برای تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها

استان کردستان بر اساس آمار رسمی یکی از پر تورم‌ترین استان‌های کشور است و در این میان افزایش خودسرانه و سلیقه‌ای اجاره بها، اجاره نشینان این استان را آزار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

در این روز‌ها که بازار اجاره مسکن و جابجایی خانوار‌های مستاجر رونق می‌یابد، خبر خوبی دیروز منتشر شد و آن اینکه، دولت برای تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها در هر استان، به استانداران، مهلت ۴۸ ساعته داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه وشهرسازی، گفت: به شورای مسکن استان‌ها اختیار داده شد که سقف اجاره‌بها را طبق این قانون تعیین و به شورای عالی مسکن اعلام کنند تا ظرف یک هفته پاسخ به آنها داده شود و شاهد مداخله منظم و قانونی در بازار مسکن باشیم.

به این ترتیب، استانداران به عنوان روسای شورای مسکن استان‌ها وظیفه دارند ظرف ۴۸ ساعت با توجه به سطح تورم عمومی در این استان ها، سقف مجاز افزایش اجاره بهای مسکن در سال‌جاری را تعیین کنند.

بر اساس قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن واجاره بها که اردیبهشت ماه امسال در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید، وزارت راه وشهرسازی ماموریت دارد در استان‌هایی که تورم عمومی در آنها بیش از ۳۰‌درصد است، معادل ۵۰ تا ۱۰۰‌درصد نرخ تورم عمومی را به عنوان سقف مجاز برای افزایش اجاره بهای مسکن، تعیین و ابلاغ کند.

با توجه به سطح تورم عمومی استان‌ها در سال ۱۴۰۲ هم اکنون همه استان‌ها مشمول این قانون می‌شوند.

نظر شما