شناسهٔ خبر: 66851822 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

چمران: درباره حضور زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری اطلاعی ندارم / او برای کاندیداتوری، نیازی به استعفا ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در خصوص حضور شهردار تهران برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو اطلاعی ندارند، تاکید کرد: شهردار تهران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیاز به استعفا ندارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در خصوص حضور شهردار تهران برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو اطلاعی ندارند، تاکید کرد: شهردار تهران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیاز به استعفا ندارد.

مهدی چمران پیش از آغاز ۲۳۹ دویست‌وسی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح دستور جلسه امروز شورا در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای این جلسه رئیس سازمان آب و فاضلاب استان تهران آقای اردکانی در صحن شورا حضور پیدا کنند و مسائل مرتبط با آب و فاضلاب شهر تهران را تشریح می‌کنند. بودجه‌ای که با مصوبه شورا در اختیار آب و فاضلاب قرار می‌گیرد که از محل تبصره‌ای است که درآمدهایی را برای آب و فاضلاب جهت اجرای برخی پروژه‌های آنها در نظر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: لیست این پروژه‌ها نیز به شورا ارائه می‌شود و در شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در جلسه امروز شورا اصلاحیه پایش نماهای شهر تهران نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: از سال‌های گذشته و از دوره چهارم شورا کمیته‌های نما در شهرداری‌های مناطق تشکیل شد که طراحی‌های مربوط به نما در این کمیته توسط اساتید دانشگاه بررسی می‌شود تا اگر مشکلی وجود داشته باشد مشکلات را اعلام و نسبت به رفع آن اقدام شود. پس از آن نیز چهار مورد حسابرسی در صحن شورا بررسی خواهد شد.

 

در عملکرد تاکسی‌های اینترنتی دخالتی نداشته‌ایم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی در شهر تهران نیز اظهار کرد: ما در عملکرد تاکسی‌های اینترنتی دخالتی نداشته‌ایم. وزیر کشور پیش‌تر خودشان اعلام کرده بودند این تاکسی‌ها باید زیر نظر شورا بیایند و این موضوع درستی است که نرخ وسائل نقلیه را شورا تعیین کند و سایر مسائل آنها نیز زیر نظر شهرداری باشد؛ اما اگر ما این موضوع را مدام تکرار کنیم که این‌ها زیر نظر شورا باشند شاید این تصور پیش بیاید که شاید شورا می‌خواهد این کار توسط خودش حتما انجام شود اما ما تنها می‌خواهیم مشکلات در این حوزه کاهش پیدا کند.

چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر نزدیکی به سالگرد هک سامانه‌های شهرداری تهران و مشکلات سازمان فاوا گفت: تلاش زیادی انجام شد که این سامانه‌ها بازگردند و با احتیاطات زیاد اصلاح شود. دستگاه‌های امنیتی نیز در اجرای این برنامه‌ها حضور دارند؛ اما آنچه نیاز شهرداری تهران است هنوز نتوانسته‌اند فراهم کنند. انتظار ما بیشتر از این است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: «شهرزاد» اپلیکیشن جدید و قوی است که امیدواریم جایگزین سامانه‌های فعلی شود و نیاز شهرداری تهران را تأمین کند.

 

ماجرای شکایت عده‌ای از شهرسازان مبنی بر ابطال رأی کمیسیون ماده پنج درباره هتل ۳۰ طبقه ولنجک چیست؟

چمران در خصوص شکایت عده‌ای از شهرسازان مبنی بر ابطال رأی کمیسیون ماده پنج درباره هتل ۳۰ طبقه ولنجک گفت: هرگاه هر کس می‌خواهد کاری انجام دهد عده‌ای شروع به مانع‌تراشی می‌کنند در خصوص این پرونده حکم اخذ شده و پروانه صادر شده وقتی گودبرداری انجام می‌شود باید تلاش کنند که به ساختمان‌های کناری آسیب وارد نشود و مشکلی برای آنها ایجاد نشود. گویا در همین موضوع مشکلی پیش آمده که شکایت مبنی بر همین موضوع بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو و تعیین تکلیف شهرداری تهران، اظهار کرد: شهردار تهران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیاز به استعفا ندارند همانطور که رئیس مجلس، رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور نیاز به استعفا ندارند. ضمن اینکه در مورد رفتن و یا نرفتن آقای زاکانی نیز من اطلاعی ندارم و صحبتی نکرده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما