شناسهٔ خبر: 66850009 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی نفرات برتر رویداد ملی دامپزشکی در شهرکرد

رویداد ملی دامپزشکی «دام‌تاپ ۵» در دانشگاه آزاد شهرکرد با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

فرشید خیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: پنجمین دوره رویداد ملی دامپزشکی (دام‌تاپ ۵) با هدف خلق ایده‌های فناورانه و حمایت از آن‌ها برای راه‌اندازی یک کسب و کار و ارائه محصول و یا خدمت دانش محور در حوزه دامپزشکی برگزار شد.

وی افزود: ابزار هوش مصنوعی در دامپزشکی، نوآوری و فناوری در دامپزشکی، سلامت انسان و دام، کارآفرینی در دامپزشکی و تغذیه دام، طیور و آبزیان محور‌های اصلی این رویداد بود.

بیشتر بخوانید

خیری اضافه کرد: در این رویداد ۳۰ ایده از سراسر کشور و از استان‌های تهران، تبریز، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد به دبیرخانه مسابقه ارسال و پس از ارزیابی داوران ۸ ایده به مرحله نهایی راه یافت.

وی ادامه داد: هیئت داوران از میان این ۸ ایده با درنظرگرفتن شاخص‌هایی مانند نوآوری، جذابیت، شفافیت، قابلیت پیاده‌سازی و ارزش آفرینی و امکان تجاری‌سازی، تعداد ۳ ایده را به عنوان برگزیده معرفی کردند.

روح الله یداللهی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این رویداد ملی با اشاره به اینکه برای نخستین بار محور هوش مصنوعی وارد این دوره از رقابت‌ها شد و به عنوان محور اصلی مورد استقبال قرار گرفت، گفت: در این مسابقه ایده‌های طرح فناورانه، مکمل خوراکی پیشگیری و درمان کمکی سرطان (فاطمه خداوردی پور از دانشگاه آزاد شهرکرد)، تولید سرم‌های هایپر ایمن با استفاده از فناوری پلاسما فریزینگ (رضا حیدری از دانشگاه آزاد شهرکرد) و توسعه ابزار تشخیصی مبتنی بر هوش مصنوعی برای دامپزشکان (زهرا آزاده رنجبر از دانشگاه آزاد شهرکرد) به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

وی افزود: برگزیدگان این رویداد از امتیازات ارزنده مادی و معنوی مانند جوایز نقدی، معرفی به مراکز رشد دانشگاه به منظور استقرار، معرفی به صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برای ارزیابی ایده از نظر علمی، فنی و اجرایی و فراهم آوردن امکان سرمایه‌گذاری و اخذ ۳۵ امتیاز بازآموزی نظام دامپزشکی برخوردار می‌شوند.

در پایان پنجمین دوره رویداد ملی دامپزشکی (دام تاپ ۵) با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه، از ایده‌های منتخب تجلیل شد.

نظر شما