شناسهٔ خبر: 66849948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

مشوق‌های لازم برای ساخت مسکن روستایی در اختیار مردم قرار گیرد

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم برای ساخت مسکن روستایی گفت‌: مسئولان موظف هستند، مجوزها و مساعدتهای لازم برای ساخت مسکن روستایی را در اختیار مردم قرار دهند.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به تاکید رئیس جمهور شهید برای حل مشکل مسکن مردم اظهار کرد: سرعت بخشی به تامین مسکن در سطح استان با همکاری بانک‌ها در دستور کار جدی تمامی دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر زمین برای ساخت مسکن به اندازه کافی تامین شود شاهد کاهش بهای اجرا نیز خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با شناسایی مستاجرین و افراد فاقد مسکن با پرداخت تسهیلات و تامین زمین مشکل مسکن افراد حل شود.

کرمی اذعان کرد: یکی از مزیت‌های استان سیستان و بلوچستان این است که ۵۰ درصد از مردم آن در روستاها ساکن هستند.

وی بیان کرد: روستاها مرکز تولید هستند و اکثریت افراد ساکن در شهرها مصرف گرا هستند.

استاندار تصریح کرد: با واگذاری زمین در روستاها و انجام اقدامات زیربنایی برای ساخت مسکن از مهاجرت به شهرها و رشد حاشیه نشینی در شهرها پیشگیری می شود.

کرمی تاکید کرد: با افزایش حاشیه نشینی در شهرها باید بودجه‌هایی برای ساماندهی اقتصاد و اشتغال مردم ساکن در این مناطق در نظر گرفته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در طرح‌های برنامه‌ریزی شده توسعه مناطق روستایی و شهری بر اساس همان اقتصاد بومی می‌باشد.

کرمی با اشاره به اینکه برخی از مناطق روستایی مستعد کشاورزی و دامداری نیستند، بیان کرد: در ساماندهی روستاها مناطق مستعد کشاورزی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد توسعه اقتصادی روستاها نیز باشیم.

وی در پایان گفت: استان سیستان و بلوچستان زمین‌های مستعد تجاری، اقتصادی و کشاورزی فراوانی دارد و ضرورت دارد از این ظرفیت‌های مناسب در بخش‌های توسعه شهری و روستایی بهره‌داری شود.

انتهای پیام

نظر شما