شناسهٔ خبر: 66849829 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رعدوبرق و بارش تگرگ در بعضی مناطق / افزایش دما در نوار شمالی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی رعدوبرق و بارش تگرگ در بعضی مناطق و افزایش دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های گیلان، مازندران، شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و بعضی نقاط استان‌های اردبیل، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، سمنان، شمال استان‌های اصفهان و یزد، جنوب ایلام، ارتفاعات استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، در بعضی از ساعت‌ها رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از دوشنبه تا پنجشنبه نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات مرکزی البرز، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: از دوشنبه تا پایان هفته روند افزایش دما در نوار شمالی کشور به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد و یکشنبه دریای خزر و دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، اواسط روز افزایش ابر، گاهی باد و گرد و خاک و گاهی رگبار باران با بیشینه ۳۳ و کمینه ۱۷ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۶ و کمینه ۱۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما