شناسهٔ خبر: 66849736 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بسکتبال غرب آسیا ۲۰۲۴؛

پیروزی شهرداری گرگان در نخستین گام مرحله نهایی

مرحله نهایی دومین دوره مسابقات بسکتبال سوپرلیگ غرب آسیا ۲۴ - ۲۰۲۳ شب گذشته در دوحه قطر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

پیروزی شهرداری گرگان در نخستین گام مرحله نهایی*
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، بر این اساس این دوره از لیگ غرب آسیا موسوم به واسل لیگ در دو منطقه غرب و خلیج فارس برگزار شد که از منطقه غرب، تیم‌های الریاضی بیروت لبنان، شهرداری گرگان ایران و ساجس (الحکمه) لبنان اول تا سوم شدند و به مرحله فاینال ایت یا نهایی صعود کردند.
در منطقه خلیج فارس نیز تیم‌های الکویت کویت، المنامه بحرین (قهرمان دوره قبل) و الکاظمه کویت اول تا سوم شدند و راهی مرحله نهایی شدند. این ۶ تیم به همراه تیم‌های تامیل نادو هند (قهرمان جنوب آسیا) و آستانه قزاقستان (قهرمان آسیای مرکزی) برگزار کننده مرحله نهایی هستند.

نتایج روز نخست و برنامه روز دوم مسابقات به این شرح است:
 گروه یک:
المنامه بحرین ۸۲ - ۹۵ الحکمه (ساجس) لبنان

 برنامه - یک شنبه ۶ خرداد:
الریاضی لبنان - اف سی آستانه قزاقستان
تیم‌های الحکمه (ساجس) لبنان با ۲ و المنامه بحرین با یک امتیازدهی به ترتیب اول و دوم هستند.

گروه دو:
الکویت کویت ۱۰۰ - ۷۶ تامیل نادو هند
شهرداری گرگان ایران ۹۳ - ۷۹ الکاظمه کویت

تیم شهرداری گرگان ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه یک، ۸۶ - ۷۴ و ۸۱ - ۶۸ تیم الحکمة (ساجس) لبنان، ۱۲۱ - ۷۰ و ۸۰ - ۶۵ تیم الاتحاد حلب سوریه و ۱۰۰ - ۵۹ و ۱۰۱ - ۶۷ تیم النفط عراق را مغلوب کرد و با ۱۲ امتیاز راهی دور نیمه نهایی شد. تیم شهرداری در دور نیمه نهایی با نتایج ۱۰۲ - ۶۴ و ۸۸ - ۸۳ بر تیم الشرطه عراق به برتری رسید و به مرحله نهایی صعود کرد. تیم شهرداری گرگان در دیدار نخست مرحله فینال ۶۰ - ۹۵ از تیم الریاضی بیروت شکست خورد، در دیدار دوم ۹۵ - ۸۵ به برتری رسید و در دیدار سوم ۷۸ - ۱۰۰ مغلوب و نایب قهرمان شد.

 برنامه - یک شنبه ۶ خرداد:
شهرداری گرگان ایران - تامیل نادو هند (ساعت ۱۵:۳۰ - سالن لوسائیل)
الکاظمه کویت - الکویت کویت
  تیم‌های الکویت کویت و شهرداری گرگان با ۲ امتیاز اول و دوم هستند و تیم‌های الکاظمه کویت و تامیل نادو هند با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند.
 
 از هر گروه دو تیم به دور نیمه نهایی صعود می‌کنند و دو تیم برتر به بیست و نهمین دوره جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۴ در دبی امارات راه خواهند یافت. پیش از این تیم‌های پلیتا جایا اندونزی و ماتریکس دیرز مالزی، لیائونینگ فلائینگ چین، بوسان اگیس کره جنوبی به جام باشگاه‌های آسیا راه یافته اند و قهرمانان لیگ‌های فیلیپین و ژاپن نیز به این جمع اضافه می‌شوند. بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا ۹ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

 در دوره قبل تیم المنامه بحرین قهرمان شد و تیم‌های الکویت کویت و آستانه قزاقستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

نظر شما